[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.4

Śledzenie progresu - klucz do formy. 4 najlepsze aplikacje fitness

Monitorowanie i zapisywanie osobistych rekordów zwiększy poziom testosteronu i w konsekwencji przyspieszy budowanie mięśni.

crossfit plan treningowy Shutterstock.com
Badanie opublikowane w "Journal of Personality and Social Psychology" ukazało związek między uczuciem wygranej a gwałtownym wzrostem produkcji testosteronu – hormonu niezbędnego do budowy mięśni i zapobiegania niepożądanemu przyrostowi masy ciała. Uczeni poprosili grupę 177 trenujących mężczyzn, by ci wskazali wśród siebie osoby cenione najwyżej za swoje umiejętności fitnessowe i formę (technika treningu, ciężary, ilość powtórzeń, wygląd).

Poproszono także o wskazanie tych cieszących się najmniejszym uznaniem. Następnie przez dwa miesiące badano im poziom testosteronu. I może nie było to najsympatyczniejsze badanie naukowe w historii (choć bywały gorsze), ale pozwoliło nam dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy. Okazało się, że u umieszczonych na szczycie tej nieformalnej hierarchii facetów poziom testosteronu był wyraźnie wyższy niż jego przeciętna wartość. Z kolei panowie wycenieni nieco gorzej legitymowali się również niższym poziomem "teścia".

Uczeni nazywają tę zależność efektem zwycięzcy. Jaki z tego wniosek dla Ciebie? Przecież nie możesz oczekiwać, że pół siłowni będzie śledziło Twoje treningowe postępy, by cenić Cię za świetnie wykonany martwy ciąg czy ilość podciągnięć w serii, prawda? Na szczęście efekt zwycięzcy i kroczący tuż za nim wyższy poziom testosteronu pojawią się również w sytuacji, gdy sam będziesz celebrował swoje małe sukcesy. Jak to robić? Zapisuj postępy, notuj progres z ciężarami, dołożonymi powtórzeniami czy większą ilością serii. Spowoduje to wzrost poziomu testosteronu, przyspieszy regenerację i zmaksymalizuje wzrost mięśni.

Baza danych. Oto najlepsze fitnessowe aplikacje

Kajet jest już trochę przestarzały. Do monitoringu swoich postępów użyj jednej z tych aplikacji.

Micha - MyFitnessPal

Znajdziesz tu informacje o tysiącach produktów. Nie tylko kalorie, ale też makroskładniki, witaminy, minerały – wszystko.

Siła - HeavySet

Dla lubiących dźwigać. Apka jest prosta w obsłudze i umożliwia zarządzanie nawet skomplikowanymi treningami z seriami łączonymi.

W trasie - iSmoothRun

Czas biegu, długość i kadencja kroków czy rozbudowany edytor treningów interwałowych. Cudeńko dla amatorów biegania.

Regeneracja - Sleep Cycle

Aplikacja monitoruje cykle Twojego snu, by obudzić Cię w najlepszym momencie. Nareszcie się wyśpisz.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij