Skakanka - jak zacząć trenować?

Za dosłownie ułamek ceny innych akcesoriów fitnessowych możesz mieć przenośną maszynkę do palenia kalorii. Naprawdę trudno przecenić skakankę i możliwości, jakie daje.

skakanka, trening shutterstock.com

Trening na skakance - podstawy

Niezależnie od tego, czy korzystasz z bardzo szybkich skakanek PCV, czy stawiasz na te solidne, rzemienne, musisz mieć plan na swój trening. Machanie bez ładu i składu  nie przyniesie Ci bowiem dużych korzyści.

REKLAMA

skakanka, treningMen's Health

1. Rozmiar

Kluczowe znaczenie ma dobranie odpowiedniej długości  do wzrostu. Złap oba końce, przydepnij linkę na środku i napręż ją pionowo w górę. Wyreguluj, aż uchwyty zrównają się ze środkiem klatki piersiowej. Wówczas lina bez problemu minie głowę, ale nie będzie zbytnio uderzać o podłoże.

skakanka, treningMen's Health

2. Start

Skakanka polega na utrzymywaniu stałego rytmu i tempa. Ogranicz przestrzeń między stopami a ziemią do 2,5-5 cm. Trzymaj palce stóp skierowane w dół i ląduj delikatnie właśnie na nich, lekko uginając kolana. Staraj się jak najmniej poruszać łokciami i ramionami; generuj rotację nadgarstkami.

skakanka, treningMen's Health

3. Podwójny obrót

Zacznij od pojedynczych obrotów, ale  z wyższym skokiem, niż to konieczne, ponieważ będziesz potrzebować dodatkowego czasu w powietrzu, aby ponownie obrócić linę. Następnie zrób jeden podwójny obrót i kilkanaście pojedynczych, a potem zmniejszaj pojedyncze powtórzenia między próbami, aż zbierzesz je razem.

Skakanka – najczęstsze błędy

To nie jest dziecinnie proste. Oto trzy  najczęstsze błędy.

Krzyż

Ramiona zbyt oddalone od tułowia, co skutkuje skróceniem rozpiętości linki i częstym haczeniem jej końcówki o stopy.

Rybi taniec

Wymachiwanie stopami w przód lub w tył, co w efekcie wygląda jak wierzgająca ryba. Stopy powinny unosić się pionowo, bez odchyłów.

Pośpiech

Jak wspominaliśmy, to niełatwa sztuka. Nie rzucaj skakanką przez cały salon, jeśli nie uda Ci się podwójny obrót. Weź głęboki oddech i zacznij od nowa.

Zobacz również:
Często mówi się, że kiedy jesteśmy młodzi, mamy szybki metabolizm, który potem z wiekiem zwalnia. Wtedy tyjemy. No i co poradzisz? Nic nie poradzisz. Nowe badanie pokazuje jednak, że to tylko wymówka, bo metabolizm nie zwalnia ani tak mocno, ani tak szybko, jak powszechnie myślimy.   
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA