[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Silne plecy: podciąganie jedną ręka w podporze

Podciąganie na drążku to kluczowe ćwiczenie, gdy gra toczy się o mocne i szerokie plecy. Zawieś go tym razem niżej niż zwykle, na wysokości pasa. Kolejna zmiana: chwyć go tylko jedną ręką, by zmusić wszystkie mięśnie pleców do jeszcze cięższej pracy i nie tylko.

podciąganie w podporze fot. Beth Bischoff
Tę wersję podciągania śmiało możesz zaliczyć również do grupy ćwiczeń na korpus. Zobacz, jak podciągać się w podporze jednorącz, żeby z każdego powtórzenia wycisnąć tyle, ile się da.

 

podciąganie w podporze rys. ISM
Idź po linii prostej

Bark Twojej pracującej ręki powinien znajdować się dokładnie pod dłonią chwytającą drążek – i to przez cały ruch. Tylko takie ułożenie gwarantuje, że trenujesz akurat te mięśnie, o które w tym wypadku chodzi. Staraj się drogę w górę pokonać dwa razy szybciej niż w dół. 

podciąganie w podporze rys. ISM
Stój mocno na ziemi

W wersji oburącz podciągania w podporze wyrzucasz nogi przed siebie – wersja jednorącz jest bardziej wymagająca, dlatego ułatw sobie zadanie, zginając nogi w kolanach i stopy płasko opierając na podłożu. 

podciąganie w podporze rys. ISM
Napinaj mięśnie korpusu

Jeśli chcesz zapobiec spektakularnemu spotkaniu z podłogą, musisz stabilizować sylwetkę, mocno napinając korpus. Bonus: każdym powtórzeniem budujesz nie tylko plecy, lecz również brzuch. 

podciąganie w podporze rys. ISM
Idź w górę po lepszą formę

Zbliżając się do drążka, wolną ręką sięgaj tak wysoko, jak tylko dasz radę. Dzięki temu prostemu trikowi łatwiej będzie Ci utrzymać równowagę, a to z kolei może przełożyć się na kilka powtórzeń ekstra. 

MH 05/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij