[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Sauna a wydolność treningowa [News]

Podczas trwającej kilka miesięcy niepogody nie idź w dziką masę. Idź do sauny.

Ciepłe letnie dni odeszły już dawno, a wraz z nimi dojazdy do pracy rowerem, poranny jogging i wieczorne wyprawy na street workout. Zadbanie o kondycję nie jest już takie łatwe. Owszem, można katować bieżnie i orbitreki, ale, no właśnie, ile można?

ZOBACZ TEŻ: Czy kriokomora przyspiesza regenerację?

REKLAMA

Jak więc jesienno-zimową porą utrzymać wydolność organizmu i poziom spalania tkanki tłuszczowej na tym samym, wysokim poziomie? Kanadyjscy naukowcy są zdania, że pomóc mogą wyższe temperatury. Jak? Przebywanie w takich warunkach zwiększa całkowitą objętość krwi, a zatem liczbę czerwonych krwinek zawierających tlen dostarczany do Twojego serca.

Badacze zarejestrowali aż 13-proc. wzrost objętości krwi na drugi dzień po wystawieniu ciała na działanie wysokich temperatur. Oznacza to lepszy przepływ krwi, czyli wyższą wydolność sercowo- naczyniową i lepsze wyniki podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności. Sugerujemy więc wpaść od czasu do czasu do sauny lub na hot jogę.

Inne newsy o fitnessie

Nie zasiedź się

Na kongresie European Society of Cardiology przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych przez Norwegian University of Science and Technology na mieszkańcach Norwegii w latach 1984-1986, 1995- -1997 i 2006–2008. Łącznie zbadano 23 146 osób. Wyszło czarno na białym, że dwie dekady siedzącego trybu życia zwiększają ryzyko przedwczesnej śmierci aż dwukrotnie. Może nie jest to superodkrywcze, ale wreszcie mamy na to twarde dane.

PRZECZYTAJ: 6 negatywnych skutków długiego siedzenia

HIIT jesieni życia

30 - zdaniem badaczy z McMaster University o tyle procent mogą poprawić sobie pamięć seniorzy regularnie wykonujący treningi o wysokiej intensywności (HIIT).

D jak dojrzały

Nowe badanie przeprowadzone przez uczonych z Trinity Aging”, wykazało, że niedobór witaminy D u mężczyzn w wieku 60 osłabieniem mięśni szkieletowych. witamina D ma wpływ nie tylko na kości, ale także na mięśnie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij