[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Rozgrzewka na 100%: trening na skakance

Sprzęt, dzięki któremu zbudujesz świetną formę, wcale nie musi być drogi. Często te najprostsze patenty są najskuteczniejsze. Skakanka jest na to idealnym przykładem. Oto kilka prostych zasad treningu ze skakanką, które pomogą zrzucić balast i poprawią Twoją kondycję.

Rozgrzewka na 100%: trening na skakance fot. khorso 2015/Shutterstock
Co to jest: kawałek sznurka i dwie rączki? Na tak postawione pytanie od razu znajdujemy dwie odpowiedzi: skakanka i lepsza forma. Albo i nie, jedną odpowiedź, ponieważ w tym wypadku jedno równa się drugiemu. Ten doskonały sprzęt bez problemu znajdziesz w piwnicy albo najbliższym supermarkecie.

 

Warto poszperać, ponieważ trening na skakance to nie tylko gwarancja setek spalonych kalorii, lecz również skuteczna praca nad koordynacją, zwinnością czy balansem. Zobacz, jak skakać na skakance, by osiągnąć te cele, nie robiąc sobie przy okazji krzywdy.

17%O tyle zmniejsza się siła Twoich mięśni po miesiącu wolnego od treningu. Żeby ją utrzymać, wystarczą 2 lekkie sesje w tygodniu.

Zasada nr 1: rozgrzewka

Zanim zaczniesz skakać w naprawdę wysokim tempie, poświęć kilka minut na rozgrzewkę. Zacznij od streczingu dynamicznego – rozruszaj dokładnie wszystkie stawy, które będą brać udział podczas treningu. Dopiero teraz złap skakankę i zacznij od spokojnych podskoków. Gotowy?

Zasada nr 2: buty

Jeśli nie chcesz przeszkadzać sąsiadom, nie skacz w domu. W przeciwnym wypadku zapomnij o swojej miłości do sąsiadki z dołu – skakanka równa się hałas i nic tego nie zmieni. Pod żadnym pozorem, by być ciszej, nie próbuj skakać bez butów. Brak amortyzacji przy każdym skoku będzie niszczył Twoje stawy.

Zasada nr 3: ugięte kolana

Żeby jak najmocniej chronić kolana, skacz zawsze na lekko ugiętych nogach. Poczujesz to po kilku pierwszych próbach – im bardziej miękko lądujesz, tym więcej powtórzeń jesteś w stanie zrobić bez uczucia dyskomfortu. Poza tym takie skakanie wygląda bardziej profesjonalnie.

Zasada nr 4: różnorodność

Mieszaj skoki obunóż, przeskoki, skoki z wysokim unoszeniem kolan, skoki skrzyżne i wszystkie inne, jakie przyjdą Ci do głowy, podczas każdej rundy. Nuda zabija skakankę, weź to sobie do serca.

Zasada nr 5: interwały

Ustaw timer i trzymaj się sygnałów. W trakcie rundy po nieudanej próbie wracaj do skakania najszybciej, jak to możliwe. To podczas pauzy jest czas na odpoczynek. Nie oszukuj!

Na radarze MH: Reebok Crossfit Performance Gloves

Pewny chwyt w każdych warunkach. Od wewnętrznej strony rękawiczki Reebok zostały pokryte naturalną skórą, która zapewnia pewne trzymanie i ochronę dłoni w trakcie treningów ze sztangą, na drążku czy podczas wspinaczki po linie.

Na zewnątrz dłoni zastosowano natomiast oddychający i elastyczny spandex. Całość domyka neoprenowe, regulowane zapięcie na rzep. Efekt? Mocny chwyt, a także zero obtarć i odcisków.

reebok.com/pl, cena: 229 zł

Jeśli zainteresowała Cię nasza rozgrzewka, z pewnością będziesz chciał poznać kompleksowy trening ze skakanką w roli głównej. Wskocz na wyższy poziom!

MH 09/2014

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij