[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.3

Rozgrzewka na 100%: 3 ćwiczenia dla lepszych osiągów

Umówiłeś się z kumplami na mecz i choć gracie na osiedlowym orliku, dla Was jest to (co najmniej!) finał Ligi Mistrzów, prawda? Znamy to uczucie. Jeśli chcesz zaprezentować się z dobrej strony, pamiętaj o rozgrzewce. Oto 3 kroki, dzięki którym wygrasz każde starcie.

piłka nożna fot. Sergey Nivens, 2015, shutterstock.com
Większość z nas zapomina o niej, niektórzy bezczelnie z niej rezygnują. Oczywiście niesłusznie, bo jak dowodzą badania przeprowadzone przez Exercise Physiology Laboratory na Luton University, właściwa rozgrzewka może znacząco wpłynąć na osiągi na boisku i poza nim.

Naukowcy podzielili graczy rugby na dwie grupy. Pierwsza z nich zrobiła przed meczem rozgrzewkę (5-minutowa przebieżka, wykonane bez przerw jedno po drugim ćwiczenia koordynacyjne, przedstawione obok, trzy 30-sekundowe sprinty), podczas gdy druga weszła na boisko z marszu.

Zgadnij, która grupa dzieliła i rządziła?

REKLAMA

REKLAMA

Rozgrzewka na 100%: 3 ruchy do lepszych osiągów rys. Infomen/Debut Art
Twoja rozgrzewka

1. Skip „C”

Przez 40 s biegnij jak najszybciej w miejscu, zbliżając pięty do pośladków.


REKLAMA

Rozgrzewka na 100%: 3 ruchy do lepszych osiągów rys. Infomen/Debut Art
2. Przeplatanka

Biegnij w bok, krzyżując nogi. – Po 20 powtórzeń w obie strony.


REKLAMA

REKLAMA

Rozgrzewka na 100%: 3 ruchy do lepszych osiągów rys. Infomen/Debut Art
3. Skip „A”

Biegnij szybko w miejscu przez 40 s, unosząc wysoko kolana.

200% - o tyle bardziej intensywny będzie Twój trening, jeśli wykonywać go będziesz z kumplem, którego formę uważasz za lepszą. To się nazywa duch rywalizacji.

Źródło: Kansas State University

MH 06/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij