[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Rozciąganie statyczne i dynamiczne

Rozmiar Twoich mięśni to nie wszystko. Im wcześniej zdasz sobie z tego sprawę, tym lepiej dla Twojego zdrowia.

 

Rozciąganie
Jesteś już duży i to dosłownie – masa się zgadza, biceps budzi strach, a przedramienia nie powstydziłby się sam Popeye. Gratulujemy! Mokry sen każdego ektomorfi ka spełnił się. Nie zapomniałeś przypadkiem o czymś? O sprawności? Rozciąganiu?! To zaparz kawę i poczytaj, bo masz co nadrabiać. I napiszemy prosto z mostu: rozciągaj się.

A możesz to zrobić na dwa sposoby: dynamiczny i statyczny. Zaczniemy od tego drugiego. To typowe rozciąganie znane Ci z lekcji W-F, czyli siady płotkarskie, skłony tułowia i cała reszta. Nigdy, przenigdy nie wykonuj go przed treningiem. Dlaczego? Taka zabawa przed dźwiganiem nie dość, że zmniejsza przepływ krwi przez mięśnie, to jeszcze spowalnia pracę systemu nerwowego, czyli de facto utrudnia Ci machanie sztangą.

REKLAMA

Streczing statyczny to ćwiczenia, które mając „uspokoić” Twoje ciało po intensywnym wysiłku. Zapamiętaj - po. Wystarczą 4 minuty dziennie, by odzyskać elastyczność. Z kolei rozgrzewka dynamiczna powinna być wykonywana przed treningiem właściwym i powoduje zwiększenie elastyczności tkanki mięśniowej, stawów i więzadeł.

Co z tego masz? Proste: mniejsze ryzyko kontuzji i mniejsze zmęczenie podczas treningu, co bezpośrednio przekłada się na długość i intensywność sesji, a więc i na Twoje odbicie w lustrze. Przekonaliśmy Cię? Super. To teraz praktyka. Podczas następnej wizyty w siłowni przed podejściem do sztangi wykonaj kilka serii wymachów i krążenia rąk, 30 sekund biegu w miejscu i dynamicznych wykroków. Całość powtórz kilka razy.  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij