[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Rolki: jazda bez trzymanki

Łączą zalety roweru, łyżew i biegania. Dają duże prędkości, oszczędzają stawy i możesz na nich jeździć prawie wszędzie. Jeśli nie przekonuje Cię argument, że rolki to świetny sposób na spędzenie czasu z dziewczyną, weź pod uwagę fakt, że to również metoda na zwiększenie pojemności płuc. 

rolki, jazda na rolkach fot. Stefan Schurr 2015/shutterstock
Możesz potraktować jazdę na rolkach jako zwykłą zabawę, trening kardio albo przygotować się do maratonu. Jeśli wcześniej na rolkach jeździłeś rekreacyjnie, nie próbuj od razu atakować całego dystansu, bo poza ogromnymi zakwasami nic z tego nie będzie. Zacznij od 10 km i stopniowo zwiększaj dystans.

REKLAMA

Trenuj 3 razy w tygodniu. W weekend długa jazda (zacznij spokojnie, ale każdego tygodnia zwiększaj dystans). W środę jazda regeneracyjna – tu chodzi o spokojną jazdę na odcinku nie dłuższym niż 6 kilometrów. Piątek poświęć na trening szybkościowy (wykonaj 8 300-metrowych sprintów, między którymi odpoczywaj nie więcej niż 2 minuty).

MH Rada: Wybierając się na rolki, całkowicie odpuść sobie myślenie, że skoro Twoja dziewczyna radzi sobie tak świetnie, to i Ty nie będziesz miał żadnych problemów. Pierwsze dwie godziny potrenuj najlepiej z doświadczonym instruktorem. Podczas jazdy dbaj przede wszystkim o swoje bezpieczeństwo. Zawsze zakładaj kask i ochraniacze na kostki i dłonie. I pamiętaj, że łatwiej się rozpędzić, niż zatrzymać! 

Pozycja podstawowa

Ugnij lekko nogi w kolanach – im szybciej jedziesz, tym mocniejsze ugięcie. Ciężar ciała przenoś raz na lewą, raz na prawą nogę, przesuwając biodra na boki. W czasie jazdy odpychaj się w bok, a nie do tyłu. 

Hamulec

Na chwilę przed rozpoczęciem hamowania jeszcze mocniej ugnij nogi w kolanach. Wysuń do przodu nogę, przy której masz hamulec. Unieś czubek, jednocześnie dociskając hamulec do podłoża. 

Hamulec "T"

W tym wariancie również mocniej ugnij nogi w kolanach. Jedną nogę zostaw lekko z tyłu, ustawiając stopę prostopadle do kierunku jazdy. Pamiętaj, że bez odpowiedniej siły i kontroli ruchu tylna noga może spowodować obrót. 

Przekładanka

Pochyl się i zrób te dwie rzeczy naraz: nogę zewnętrzną przełóż mocno nad wewnętrzną, a tę ostatnią wyprostuj, wyciągając rolkę na zewnątrz okręgu, po którym jedziesz.  

MH 09/2011 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij