[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Przysiad ze sztangą: jak uniknąć kontuzji?

Spokojnie, to tylko symulacja i obyło się bez ofiar. Zobacz, kiedy przerwać, żeby po treningu iść pod prysznic, a nie jechać do szpitala. 

przysiad fot. Beth Bischoff
Jedno powtórzenie za daleko

To słowo, przez które czasami z gry na długie miesiące wyłącza nas kontuzja, składa się z siedmiu liter, a pierwszą z nich jest "a". Tak, mowa o ambicji, która w normalnej dawce raczej pomaga niż przeszkadza. Bywa jednak, że zaślepieni żądzą lepszych efektów trenujemy ponad siły i nie dostrzegamy tego momentu, w którym należy sztangę odłożyć i chwycić bidon z wodą. Poznaj symptomy, które wyraźnie dadzą Ci do zrozumienia, że to był ostatni przysiad w serii. 

1. Sztangę trzymaj tak mocno, jak tylko dasz radę. Ściągnij łopatki i napnij brzuch. Patrz przed siebie.  

REKLAMA

REKLAMA

przysiad fot. Beth Bischoff
2. Każde powtórzenie zaczynaj wyraźnym pchnięciem biodrami w tył. Zacznij uginać kolana.

REKLAMA

przysiad fot. Beth Bischoff
3. Schodząc w dół, pochylaj się do przodu, aby sztanga znajdowała się dokładnie nad stopami.

REKLAMA

REKLAMA

przysiad fot. Beth Bischoff
4. Gdy kolana zaczną się trząść, naciśnij stopami mocniej na podłoże dla większej stabilizacji.  

REKLAMA

przysiad fot. Beth Bischoff
5. Jeśli poczujesz, że plecy trochę się zaokrągliły (i znikło wcięcie w odc. lędźwiowym) – przerwij. 

REKLAMA

REKLAMA

przysiad fot. Beth Bischoff
6. Kolejną oznaką, że czas przerwać serię, będzie ten moment, gdy łokcie znajdą się za plecami.  

REKLAMA

przysiad fot. Beth Bischoff
7. Nie zatrzymuj ruchu, zanim uda będą równoległe do podłoża. To za duży nacisk na kolana.  

REKLAMA

REKLAMA

przysiad fot. Beth Bischoff
... aż przygniotła Cię sztanga. 

MH 10/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij