Przysiad na jednej nodze z gumą w górze

Chcesz, by mobilność Twoich mięśni dorównywała ich wyglądowi? Przysiad na jednej nodze z gumą w górze pomoże Ci osiągnąć ten cel.

Przysiad na jednej nodze z gumą w górze FOT. PhiliP hayneS

Co zyskasz? Zabójcze uda, wyraźny sześciopak i fanów na Insta

Ćwiczenia złożone na dolną część ciała (martwy ciąg, przysiad itp.) są świetnym sposobem budowania masy mięśniowej. Ale jeśli chcesz, by te mięśnie były nie tylko duże, ale też użyteczne, musisz do siły dodać gibkość. Oto ćwiczenie, które będzie doskonałą rozgrzewką w te dni, w które robisz nogi: zwiększa ruchomość w biodrach i barkach, a przy tym jest bardzo wymagające dla brzucha. Pozycja, w której trzymasz napiętą nad głową gumę i robisz przy tym przysiad na jednej nodze, zmusza do pracy Twój sześciopak w większym stopniu niż jakiekolwiek brzuszki. Zacznij od 5 powtórzeń na każdą nogę i ciesz się coraz większą siłą – funkcjonalną.

REKLAMA

Jeśli nie masz gumy, możesz też robić to ćwiczenie z hantlami. Guma jednak umożliwia bardziej naturalny ruch w łokciach i nadgarstkach, przez co daje wszystkie benefity przy mniejszym ryzyku urazu. I dobra rada: na początek lepiej spróbuj bez gumy.

1. Naciąganie struny

Stań wyprostowany jak struna i rozciągnij gumę w wyprostowa- nych ramionach nad głową. Nie zginaj się przy tym w biodrach i nie pochylaj pleców.

2. Obniżanie

Oderwij lewą, wyprostowaną nogę od ziemi, ale nie przechylaj przy tym biodra na bok. Napnij core, by utrzymać równowagę, i zacznij zginać prawe kolano.

3. Scyzoryk

Schodząc do przysiadu, pozwól, by prawe kolano lekko skręciło się na zewnątrz. Cały czas utrzymuj lewą nogę w powietrzu, a ramiona wyprostowane nad głową.

4. Powrót

Wstając, pamiętaj o ściąganiu łopatek, co pozwoli Ci utrzymać prosty tułów w tej fazie ćwiczenia. Po powrocie do stania staraj się nie stawiać lewej nogi na ziemi – chyba że musisz.

REKLAMA