[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Przysiad na jednej nodze (pistol squat): jak się za to zabrać?

Fakt, że serię przysiadów z naprawdę ciężką sztangą robisz bez mrugnięcia okiem, nie znaczy wcale, że równie dobrze pójdzie Ci, gdy z dodatkowego obciążenia zrezygnujesz. 

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Pod warunkiem oczywiście, że klasyczną wersję przysiadu zamienisz na tę jednonóż. To bowiem ruch, który wymaga od Ciebie sporej siły, koordynacji i poczucia równowagi jednocześnie. Pierwsza próba Ci nie wyszła? Sprawdź, co zrobić, by zaliczyć drugą.

REKLAMA

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Ustaw pewnie stopę

Zanim podejmiesz pierwszą próbę, raz jeszcze sprawdź, czy stabilnie postawiłeś stopę na podłożu. Dociskaj do niego mocno piętę i wszystkie palce. Nie kieruj stopy na zewnątrz słupka.

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Skorzystaj z bioder

Wyobraź sobie, że chcesz pośladkami zatrzasnąć znajdujące się za Tobą drzwi – właśnie takim dynamicznym pchnięciem bioder powinieneś inicjować ruch. Dopiero teraz zacznij schodzić w dół.

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Złap mocno słupek Jedną dłoń ułóż nad drugą. Słupek pomoże Ci utrzymać prostą sylwetkę przez cały zakres ruchu, minimalizując w ten sposób ryzyko wystąpienia kontuzji. Patrz przed siebie, a nie pod nogi.

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Nie pchaj kolana Tę zasadę powtarzamy przy każdej okazji i z tego nie zrezygnujemy, bo to wciąż najczęstszy błąd w trakcie robienia przysiadów. Kolanem nigdy nie wykraczaj poza linię palców!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij