Przysiad na jednej nodze (pistol squat): jak się za to zabrać?

Fakt, że serię przysiadów z naprawdę ciężką sztangą robisz bez mrugnięcia okiem, nie znaczy wcale, że równie dobrze pójdzie Ci, gdy z dodatkowego obciążenia zrezygnujesz. 

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
fot. Beth Bischoff / +ISM
Pod warunkiem oczywiście, że klasyczną wersję przysiadu zamienisz na tę jednonóż. To bowiem ruch, który wymaga od Ciebie sporej siły, koordynacji i poczucia równowagi jednocześnie. Pierwsza próba Ci nie wyszła? Sprawdź, co zrobić, by zaliczyć drugą.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
fot. Beth Bischoff / +ISM
Ustaw pewnie stopę

REKLAMA

Zanim podejmiesz pierwszą próbę, raz jeszcze sprawdź, czy stabilnie postawiłeś stopę na podłożu. Dociskaj do niego mocno piętę i wszystkie palce. Nie kieruj stopy na zewnątrz słupka.

REKLAMA

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
fot. Beth Bischoff / +ISM
Skorzystaj z bioder

REKLAMA

Wyobraź sobie, że chcesz pośladkami zatrzasnąć znajdujące się za Tobą drzwi – właśnie takim dynamicznym pchnięciem bioder powinieneś inicjować ruch. Dopiero teraz zacznij schodzić w dół.

REKLAMA

REKLAMA

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
fot. Beth Bischoff / +ISM
Złap mocno słupek Jedną dłoń ułóż nad drugą. Słupek pomoże Ci utrzymać prostą sylwetkę przez cały zakres ruchu, minimalizując w ten sposób ryzyko wystąpienia kontuzji. Patrz przed siebie, a nie pod nogi.

REKLAMA

REKLAMA

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
fot. Beth Bischoff / +ISM
Nie pchaj kolana Tę zasadę powtarzamy przy każdej okazji i z tego nie zrezygnujemy, bo to wciąż najczęstszy błąd w trakcie robienia przysiadów. Kolanem nigdy nie wykraczaj poza linię palców!

REKLAMA

Zobacz również:
W dzisiejszym świecie energia do działania potrzebna jest nam od rana do wieczora. Nie ma zmiłuj. Co zapewni nam jej największą dawkę? Dobry trening czy pilnowanie diety? Zapytaliśmy eksperta. 
ZOBACZ WIĘCEJ

REKLAMA

REKLAMA