Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Przysiad na jednej nodze (pistol squat): jak się za to zabrać?

Fakt, że serię przysiadów z naprawdę ciężką sztangą robisz bez mrugnięcia okiem, nie znaczy wcale, że równie dobrze pójdzie Ci, gdy z dodatkowego obciążenia zrezygnujesz. 

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Pod warunkiem oczywiście, że klasyczną wersję przysiadu zamienisz na tę jednonóż. To bowiem ruch, który wymaga od Ciebie sporej siły, koordynacji i poczucia równowagi jednocześnie. Pierwsza próba Ci nie wyszła? Sprawdź, co zrobić, by zaliczyć drugą.

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Ustaw pewnie stopę

Zanim podejmiesz pierwszą próbę, raz jeszcze sprawdź, czy stabilnie postawiłeś stopę na podłożu. Dociskaj do niego mocno piętę i wszystkie palce. Nie kieruj stopy na zewnątrz słupka.

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Skorzystaj z bioder

Wyobraź sobie, że chcesz pośladkami zatrzasnąć znajdujące się za Tobą drzwi – właśnie takim dynamicznym pchnięciem bioder powinieneś inicjować ruch. Dopiero teraz zacznij schodzić w dół.

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Złap mocno słupek Jedną dłoń ułóż nad drugą. Słupek pomoże Ci utrzymać prostą sylwetkę przez cały zakres ruchu, minimalizując w ten sposób ryzyko wystąpienia kontuzji. Patrz przed siebie, a nie pod nogi.

przysiad na jednej nodze fot. Beth Bischoff / +ISM
Nie pchaj kolana Tę zasadę powtarzamy przy każdej okazji i z tego nie zrezygnujemy, bo to wciąż najczęstszy błąd w trakcie robienia przysiadów. Kolanem nigdy nie wykraczaj poza linię palców!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij