Przysiad Fabritza – dlaczego warto go robić?

Paul Fabritz z PJF Performance w Kalifornii zmienia sposób, w jaki atleci – Ci z elity i amatorzy – budują siłę nóg. Zobacz, co możesz zyskać, wykorzystując stworzony przez niego sposób wykonywania przysiadu.

przysiad Farbitza Motor Presse Polska

Przysiad klasyczny

Zasada głębokiego przysiadu jako najlepszej opcji treningowej jest niczym przykazanie treningu siłowego. Dlatego to, co robi Fabritz, który pracuje z elitą, wydaje się herezją. Jego oparte na danych mierzalnych podejście do treningu zawiera analizowanie przy pomocy mierników tego, jaką moc może przy przysiadzie „wcisnąć” w podłogę człowiek.

REKLAMA

Co wyszło z tych badań? Że głęboki przysiad jest świetny, kiedy chcesz zbudować masę mięśniową, ale niepełny przysiad, wręcz ćwierćprzysiad, jest najlepszy, jeśli chcesz budować eksplozywną szybkość, bowiem naśladuje wyskok. Dodanie tego ćwiczenia poprawi Twoje sportowe wyniki albo  po prostu pomoże wejść po schodach.

przysiad FarbitzaMotor Presse Polska

 

Pozycja przed wyskokiem i przysiad Fabritza

Powód 1: Twój kręgosłup

Im głębszy przysiad, tym bardziej kręgosłup staje się ograniczeniem.  „W pewnym momencie nawet nie pracujesz mięśniami nóg” – mówi Fabritz. Głęboki przysiad to większe ryzyko kontuzji pleców. Ćwierćprzysiad minimalizuje to ryzyko, pozwalając dźwigać większe ciężary.

Powód 2: Wzmocnienie ud

„Górna część mięśni czworogłowych uda jest kluczowa  przy wyskoku”  – wyjaśnia Fabritz. Ćwierćprzysiady pozwalają mocniej obciążyć te mięśnie większymi ciężarami, budując siłę tam, gdzie jej potrzebujesz.

Powód 3: Progresja obciążeń

Fabritz zaczyna pracę ze swoimi zawodnikami od łatwiejszej wersji ćwierćprzysiadu. Kiedy swobodnie robią je z ciężarem równym 1,75 masy swojego ciała, przechodzą do wersji trudniejszej. Zacznij od wersji obunóż, potem rób na jednej nodze czy z jedną nogą na ławeczce.

Powód 4: Jeszcze wyżej

Koszykarze mają jedynie 0,2 sekundy czasu, by wyskoczyć do rzutu. Jeśli chcesz poprawić swój wyskok, powinieneś trenować siłę i szybkość z minimalnym zgięciem kolan. Wersja Fabritza pozwala dokładnie na to.

przysiad FarbitzaMotor Presse Polska
Zobacz również:
Z rozciąganiem jest jak z treningiem siłowym – tylko systematyczna praca  daje widoczne rezultaty. Sam zobacz, na co możesz liczyć.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA