Poranny trening – co Ci może dać?

Gdy kolejny dzień w robocie wydaje się wyzwaniem ponad siły, energii – jak twierdzą naukowcy  – dostarczy Ci poranny WOD.  

WOD, CrossFit shutterstock.com
Paradoksalnie, dzięki porannej sesji treningowej w dalszej części dnia czujesz się mniej zmęczony i jesteś bardziej skoncentrowany na pracy. Potwierdzają to bada- nia: według psychologów  z University of New England w Australii trening o wysokiej intensywności jest najlepszym sposobem na uniknięcie wypalenia, kiepskiego stanu emocjonalnego oraz fizycznego  i psychicznego wyczerpania spowodowanego nadmiernym i długotrwałym stresem. Badacze przekonują, że połączenie intensywnego treningu kardio i treningu siłowego to skuteczna recepta dla osób przepracowanych, ponieważ oba rodzaje treningu w inny sposób dbają o Twoje samopoczucie emocjonalne.

REKLAMA

W przeprowadzonym przez nich badaniu podnoszenie ciężarów okazało się bardzo skuteczną techniką w zakresie zwiększania poczucia osobistego spełnienia, podczas gdy kardio lepiej redukowało wskaźniki wyczerpania emocjonalnego. Stwierdzono też, że oba rodzaje treningów są równie korzystne w pozbywaniu się stresu. Dlatego najlepszą receptą na wypalenie zawodowe okazuje się CrossFit – sesje zazwyczaj składają się z kombinacji ćwiczeń siłowych i kardio wykonywanych z dużą intensywnością, skalowanych zgodnie z Twoimi umiejętnościami oraz stanowiących wyzwanie zarówno dla płuc, jak  i mięśni czworogłowych. Idealne kombo!

Trening na rano

Gdy kolejny dzień w robocie  wydaje się wyzwaniem ponad siły, energii – jak twierdzą naukowcy – dostarczy Ci poranny WOD.  

Użyj hantli, która będzie dla Ciebie wyzwaniem, ale jednocześnie będziesz w stanie ukończyć trening w 20 minut. Zmieniaj rękę po każdym powtórzeniu. Zapisz swój czas i spróbuj go pobić w kolejnym tygodniu. Wykonaj 5 obwodów złożonych z rwania hantli i krokodylków. W pierwszym obwodzie zrób 10 rwań i 15 krokodylków. W każdym kolejnym zwiększasz liczbę rwań o 10, natomiast liczba krokodylków zostaje niezmienna. W piątym obwodzie będzie to zatem 50 rwań i 15 krokodylków.

1. Rwanie hantli

WOD, CrossFitMen's Health

2. Krokodylki

WOD, CrossFitMen's Health
Zobacz również:
Podczas tego treningu będziesz ćwiczył w systemie 21-15-9, który pozwoliliśmy sobie zapożyczyć z crossfitowych WOD-ów. W pierwszym obwodzie wykonaj kolejno po 21 powtórzeń każdego ćwiczenia. W następnych obwodach zrób po 15 i 9. Ilość powtórzeń spada tylko dlatego, żebyś mógł utrzymać taką samą intensywność.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA