[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Pora treningu: kiedy ćwiczyć?

To świetnie, że w pocie czoła budujesz swoją imponującą sylwetkę. Dorzuć do tego odpowiednie planowanie, a efekty będą jeszcze większe! 

Najlepsza pora na trening siłowy Efektywność machania sztanga na treningu zależy w dużej mierze od pory dnia.
Wcześnie rano: 6.00-7.00

Nie jest to najlepsza pora dla kogoś, kto dopiero grubo po północy oddaje się w objęcia Morfeusza. Ma jednak swoje zalety – poranne godziny treningu powinni wybrać ci, którym zależy na zrzuceniu oponki. Wg badań opublikowanych na łamach „Medicine and Science in Sports and Exercise” tłuszcz znika najszybciej przy porannych ćwiczeniach na czczo.

REKLAMA

Późnym popołudniem: 16.00-17.00

Minusem treningu o tej porze dnia są zatłoczone siłownie, plusem – większa moc Twoich mięśni. Gdy wskazówka zegara znajduje się między czwartą a piątą godziną po południu, mięśnie osiągają najwyższą temperaturę – łatwiej je rozgrzać, są bardziej elastyczne i mniej podatne na kontuzje. To właśnie wtedy pęka większość rekordów.

W porze lunchu: 13.00-14.00

Nie żyjemy w Hiszpanii, gdzie podczas sjesty mógłbyś wyskoczyć na siłownię, ale i w naszym klimacie znajdą się szczęśliwcy, którzy mogą skorzystać z przerwy na lunch. Dlaczego to się opłaca? Twoja wydolność aerobowa jest wówczas o 4% wyższa niż rano – wykorzystaj to na szybki trening interwałowy i zbuduj solidne fundamenty Twojej wydolności.

Wieczorem: 18.00-20.00

Pora dla samotników nielubiących tłumów – może nawet uda Ci się dopchać do ławki płaskiej? Jeśli zależy Ci głównie na budowie masy mięśniowej, to dobry moment na ciężki trening z ćwiczeniami wielostawowymi w roli głównej. Wówczas poziom kortyzolu – hormonu stresu – we krwi opada. Dzięki temu Twoje mięśnie szybciej się odbudują i po prostu urosną.  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij