Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.9

Popraw swój przysiad: 3 sposoby na kolana zapadające się do środka

Technikę przysiadu będziemy wałkować do momentu aż wszyscy miłośnicy żelaza nauczą się, jak właściwie z nim współpracować. Czyli jeszcze dłuuugo. Tym razem likwidujemy kolana schodzące do środka.

przysiad fot. Kamil Majdański
Zobacz też:

Dobry i zły przysiad: technika przysiadu ze sztangą

Popraw swój przysiad: buttwink i 3 sposoby na jego zlikwidowanie

1. Kolana zapadające się do środka

Kolana zapadające się do środka lub kolana, które zamiast bioder rozpoczynają ruch to klasyczny błąd. Koszmarny, bo oznacza on brak ochrony stawów i po prostu mniej siły. Jedno gorsze od drugiego.

Przyczyny:

  • osłabiona głowa przyśrodkowa mięśnia czworogłowego uda – rozwiązaniem będą wejścia na podest (1)
  • brak rotacji zewnętrznej – wykrok z taśmą (2)
  • słaba mobilność stawu skokowego – rolowanie łydki (3) i zastosowanie podstawek. 

buttwink fot. Kamil Majdański
Stań bokiem do stepu, ustaw na nim jedną nogę. Dźwignij się do góry, balansując na stepie.

2 x 10 powt. na obie strony 

przysiad fot. Kamil Majdański
Usiądź na macie, wałek ułóż pod łydką. Roluj ją na całej długości.

2 x 30 s na obie strony  

buttwink fot. Kamil Majdański
Zablokuj taśmę o słupek i udo, zrób wykrok podparty. Taśma powinna być mocno napięta. Szukaj miejsc "sztywnych".

2 x 30 s na obie strony 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij