[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Połączenie mózg-mięsień i wołowina jako budulec: fitnessowe ciekawostki MH

Podobno ludziom nie chce się czytać zbyt długich informacji. Wiemy, że nie dotyczy to Czytelników MH, ale i tak zadbamy o Wasz czas. Krótko, zwięźle i na temat, czyli kilka newsów ze świata fitnessu. 

Umięśniony mężczyzna fot. shutterstock.com

Główka pracuje

Połączenie mózg - mięsień to podstawowy, choć przemilczany aspekt wzrostu Twoich mięśni. Dobrze czytasz: podczas ćwiczeń w mózgu uwalnia się acetylocholina – chemiczny neuroprzekaźnik, dzięki któremu Twój umysł komunikuje się z mięśniami i każe robić te niewdzięczne przysiady.

Im bardziej skoncentrujesz się na każdym kolejnym powtórzeniu, tym bardziej wzmacniasz tę komunikację, co owocuje zaangażowaniem większej ilości włókien mięśniowych. Rada MH? Wyobraź sobie pracę swoich mięśni - może to nie tak efektowne, jak wyginanie łyżeczki siłą woli, ale też działa.

Weź krowę za rogi

Odsetek wielbicieli steków wśród bywalców siłowni nie powinien nikogo dziwić. To nie tylko potężna dawka białka, czyli budulca niezbędnego Twoim mięśniom do szczelniejszego wypełnienia rękawów koszuli, ale także solidny zastrzyk witaminy E, która jest świetnym antyoksydantem pomagającym mięśniom rosnąć.

300 g soczystego steka dostarczy Ci również 90% dziennego zapotrzebowania na cynk, który ma istotny wpływ na potreningową regenerację stawów i tkanki mięśniowej.

Spiesz się powoli

Wcale nie musisz zarzynać się na treningach, by pozbyć się oponki. Ćwiczenia o niskiej intensywności są w tej kwestii tak samo skuteczne, jak te wykonywane na najwyższych obrotach. Przynajmniej tak ogłosili naukowcy na łamach „Annals of Internal Medicine” po trwającym pół roku badaniu. Nasza opinia? Do bieżni dorzuć ćwiczenia na ergometrze – efekt murowany.

Kłopotliwy wzrost

Naukowcy z Frontiers In Physiology odkryli, że o tyle procent więcej ciężaru należy nałożyć na sztangę w fazie ekscentrycznej ruchu, by podnieść poziom siły o 9%. Może to głupie, ale działa...  

 

REKLAMA
 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij