[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Podstawowe terminy treningowe - słownik MH

Nie wszyscy mają kilkuletni staż na treningu i sztangę przyrośniętą do dłoni. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z gymem, warto poznać podstawowe pojęcia. Oto kilka z nich.

Kettlebell Najpierw wiedza, potem rzeźba.

Powtórzenie

Podstawowa jednostka w każdym treningu. Powtórzenie to po prostu wykonanie pełnego zakresu ruchu danego ćwiczenia. Dla pompki klasycznej będzie to ugięcie ramion i zejście klatką do podłogi, a następnie wyprostowanie ramion i powrót do pozycji startowej. To właśnie jest powtórzenie.

Obwód

Termin bardzo popularny w świecie crossfitu, ale i nasze autorskie treningi często oparte są na pracy w obwodach. Obwód to wykonanie po kolei jednej serii każdego ćwiczenia przewidzianego w planie treningowym. Może składać się z kilku ćwiczeń. Dla przykładu: z opisu treningu wynika, że ćwiczenia 1-3 masz wykonać w trzech obwodach, odpoczywając między nimi 60 sekund. Robisz więc jedną serię pierwszego ćwiczenia, przechodzisz do serii drugiego ćwiczenia i kończysz serią trzeciego. Odpoczywasz ustawowe 60 sekund i to jest pierwszy z trzech zaplanowanych obwodów. Teraz kumasz?

REKLAMA

Przeczytaj też: VO2max i HRmax - podstawowe pojęcia kardio

Seria

Do wszystkich uśmiechających się ironicznie: Wy też kiedyś myśleliście, że dipy to sosy do pizzy... Seria to dana liczba powtórzeń, którą wykonuje się bez przerwy i odpoczynku. Zazwyczaj dane ćwiczenie siłowe wykonuje się w kilku seriach. Liczba serii zależy od Twojej formy, rodzaju treningu, specyfiki danego ćwiczenia i ciężaru.

Interwały

Trening polegający na zastosowaniu zmiennej intensywności ćwiczeń. Wyróżnia się fazę bardzo intensywną, podczas której osiąga się 85-90% HRmax (tętna maksymalnego), oraz fazę umiarkowaną, kiedy organizm pracuje na 60% HRmax. Bardzo skutecznie spala tkankę tłuszczową

Superserie

Prawdopodobnie masz pewne pojęcie, co to są superserie, ale dla pewności krótkie wyjaśnienie. Najczęściej wykonywane programy treningowe wyglądają w taki sposób, że robisz wszystkie serie jednego ćwiczenia, zanim przejdziesz do następnego. W superseriach łączysz dwa ćwiczenia i wykonujesz po jednej serii każdego z nich naprzemiennie, skracając między nimi przerwy. I powtarzasz to kilkakrotnie. Czyli zamiast 4 serii ćwiczenia A i czterech serii ćwiczenia B, wykonujesz serie metodą A-B-A-B.

MH 03/18

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij