[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Podrzut sztangi (clean and jerk): prawidłowa technika [Krok po kroku + wideo]

Jedno powtórzenie to tylko kilka sekund, w czasie których jednocześnie zbudujesz siłę i moc całego ciała, a także poprawisz swoją szybkość, elastyczność i koordynację. 

podrzut sztangi, dwubój olimpijski fot. Kamil Majdański
Trenować wszystkie mięśnie w jednym, płynnym ruchu. W dodatku naraz budować siłę, poprawiać szybkość, koordynację i moc. Oczywiście pod warunkiem, że postawisz na nienaganną technikę. Zobacz, z jakich etapów składa się podrzut.

 

 

1. Ustaw stopy jak do martwego ciągu. Weź wdech i opuść biodra do pozycji przysiadu, chwytając sztangę chwytem na zamek, na szerokość barków. Zachowaj proste plecy, barki ściągnięte do tyłu. Podnieś biodra, aby poczuć napięcie w pośladkach i mięśniu dwugłowym.

REKLAMA

REKLAMA

podrzut sztangi, dwubój olimpijski fot. Kamil Majdański
2. Zacznij prostować się ze sztangą, jednocześnie prostując nogi w stawie kolanowym i biodrowym. Gdy sztanga minie Twoje kolana, wejdź biodrem mocno do przodu, utrzymując sztangę blisko ciała. Przez cały czas trzymaj proste plecy i mocno ściągnięte łopatki. 

W tym momencie wykonaj mocne szarpnięcie sztangi w górę, z jednoczesnym wspięciem na palce (jakbyś chciał wyskoczyć w górę) i pociągnięciem barków.

REKLAMA

podrzut sztangi, dwubój olimpijski fot. Kamil Majdański
3. Gdy sztanga uniesie się, wejdź ramionami pod nią, schodząc jednocześnie do przysiadu. Łokcie trzymaj w pozycji "rack" (skierowane w przód). 

REKLAMA

REKLAMA

podrzut sztangi, dwubój olimpijski fot. Kamil Majdański
5. Wychyl biodra nieco do tyłu, uginając nogi w kolanach. Dynamicznie wyprostuj teraz biodra i kolana, odchyl głowę nieco do tyłu. Wyrzuć sztangę nad głowę i zablokuj łokcie. 

W tym samym czasie rozrzuć stopy – prowadzącą w przód, podporową w tył (obie nogi zgięte mniej więcej pod kątem 45°). 

REKLAMA

REKLAMA

podrzut sztangi, dwubój olimpijski fot. Kamil Majdański
6. Następnie cofnij nogę prowadzącą i dorównaj do niej nogę podporową. Poniżej znajdziesz wideo z poprawną techniką wykonania tego ćwiczenia.

REKLAMA

Tak to powinno wyglądać:

 

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij