Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Podciąganie na drążku przez 28 dni [zdjęcia przed i po]

Przepraszam. Za co? Właśnie odebrałem Ci wymówkę pod tytułem "brak sprzętu". Do walki o formę wystarczy bowiem pozioma rura lub futryna w drzwiach.

podciąganie fot. Reed Young Getty Images
Street workout. Kalistenika. Trening z masą ciała. Niezależnie, jak nazywasz aktywność tego typu, jedno jest pewne: te ćwiczenia są piekielnie skuteczne. Pompki, przysiady i podciąganie – święta trójca. Ja wybrałem to ostatnie, aby w stosunkowo krótkim czasie zmienić sylwetkę. Czas już był najwyższy, bo ostatnio zaniedbałem nieco fitnessową stronę mocy.

Jak poszło? Pierwsza seria przypomniała mi, dlaczego większość bywalców siłowni zabiera się do podciągania jak pies do jeża. To brutalna walka z grawitacją. Z wysiłkiem dobrnąłem do 6 podciągnięć nachwytem. Nie chciałem bić rekordów z księgi Guinnessa – celem była widoczna poprawa sylwetki.

Aby zaangażować maksymalnie ramiona, plecy i cały korpus, postawiłem na różne kombinacje. Podciągałem się nachwytem, podchwytem, chwytem neutralnym, mieszanym, z ciężarem oraz przedłużając fazę negatywną (ruch w dół).

Cel każdego kolejnego treningu był jeden: maksymalnie zaskoczyć mięśnie i dać im kopa do wzrostu. "Jest to najskuteczniejsze i najbezpieczniejsze ćwiczenie z możliwych z punktu widzenia anatomii, fizjologii, antropologii czy kinezjologii. Pozwala w naturalny sposób rozwijać użyteczną siłę funkcjonalną pracujących mięśni. Nie obciąża kręgosłupa, a wręcz działa na niego prozdrowotnie" – zachwala dr Paweł Posłuszny, adiunkt Katedry Biostruktury na wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego.

Korzyści jest, rzecz jasna, jeszcze więcej. Te widoczne w lustrze cieszą jednak podwójnie. Rzuć okiem na moje zdjęcia poniżej i sam oceń, czy warto. Zawartość tłuszczu się nie zmieniła, ale sylwetka i siła – jak najbardziej. 

podciąganie fot. Tomek Woźny

Walka o sylwetkę V-mana - przed i po kuracji podciągającej

28 dni, kilkaset podciągnięć i kilkadziesiąt tysięcy zjedzonych kalorii później.

Dzień 1

  • Waga: 69,5 KG
  • Tkanka tłuszczowa: 9%
  • Barki: 115 CM
  • Podciągnięcia: 6

podciąganie fot. Tomek Woźny
Dzień 28

  • Waga: 72 KG
  • Tkanka tłuszczowa: 10%
  • Barki: 118 CM
  • Podciągnięcia: 12

Komentarze

 (10)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij