[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Podciąganie na drążku: ćwiczenia na rozgrzewkę mięśni pleców

Zanim złapiesz drążek i zaczniesz się podciągać, rozgrzej plecy – zrobisz więcej powtórzeń i odsuniesz ryzyko kontuzji. Oto dwa proste i niezwykle skuteczne ćwiczenia na rozgrzewkę mięśni pleców, dzięki którym już na następnym treningu pobijesz swój rekord w podciąganiu.

podciąganie fot. BigLike Images, 2015, shutterstock.com
Błąd, który może kosztować

Czas na siłowni można zaoszczędzić na kilka sposobów. Można np. łączyć ćwiczenia w superserie albo rozciągać się w trakcie przerw na odpoczynek. Jest jeszcze jedna droga, najgłupsza: można ograniczyć rozgrzewkę do 20 s krążenia ramion.

Na siłowni często można zobaczyć facetów, którzy lekceważą tych kilka pierwszych minut treningu, od razu przechodząc do wyciskania sztangi czy podciągania.

Bonus: rekord podciągania

Podczas trenowania góry ciała używasz barków niemal przy każdym ćwiczeniu, dlatego nie możesz sobie pozwolić na to, by mięśnie, które stabilizują barki, były nieodpowiednio rozgrzane. Te dwa ćwiczenia zagwarantują Ci, że podciągniesz się więcej razy, niż gdybyś złapał drążek z marszu.

REKLAMA

rozciąganie fot. Beth Bischoff
1. Unoszenie rąk przodem 

Stań prosto, stopy rozstawiając na szerokość bioder. Ręce trzymaj luźno po bokach. Napnij korpus. Unieś dynamicznie ręce, aż będą odrobinę za Twoją głową i trochę po bokach (jak na zdjęciu). Zrób od 20 do 30 szybkich powtórzeń.

rozciąganie fot. Beth Bischoff
2. Ściąganie i rozluźnianie łopatek na piłce

Przyjmij pozycję do pompki, ręce opierając na piłce szwajcarskiej. Z lekko ugiętymi w łokciach rękoma ściągnij na 2 sekundy łopatki, po czym rozluźnij je na kolejne 2 sekundy. Zrób łącznie od 20 do 30 powtórzeń.

MH 11/11

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij