[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Podciąganie - jak poprawić swoje wyniki?

Opanowanie właściwej techniki podciągania da Ci szerokie plecy, wyrzeźbione ramiona, sześciopak i surową, brutalną siłę.  

podciąganie

4 patenty, by wynieść swoje podciąganie na wyższy poziom

1. Ściąganie łopatek

3 serie po 15 powtórzeń

Wyizoluj łopatki, by poprawić połączenie mózg-mięsień. Naucz się tych wariantów podciągania, by ruch w kierunku drążka zawsze był płynny, a postawa nienaganna.

2. Podciąganie z ciężarem

3 serie po 5 powtórzeń

Dorzucenie dodatkowych ciężarów pozwoli Ci wykształcić silne mięśnie (nie myl z dużymi). Użyj kamizelki z obciążeniem lub zastosuj patent z obrazka po lewej stronie. Staraj się zwiększać ciężar systematycznie.

REKLAMA

3. Chwyt mieszany

3 serie po 8 powtórzeń

Chwyć drążek jedną ręką nachwytem, a drugą podchwytem. To chwyt mieszany lub przechwyt. Chcąc zachować prawidłową pozycję bioder przy takim ułożeniu rąk, będziesz zmuszony do intensywniejszej pracy korpusem.

4. Unoszenie nóg

3 serie po 5 powtórzeń

Podczas fazy koncentrycznej unieś wyprostowane nogi w górę, by utworzyły z tułowiem literę L. Zrób krótką pauzę i wróć do pozycji startowej. Poczujesz ogień.

PRZECZYTAJ TEŻ: Nachwyt czy podchwyt?

Trzy rodzaje podciągania

Oceniamy trzy rodzaje podciągania widziane w siłowniach.

1. Zwis swobodny

Rozluźnione ramiona i plecy, wyprostowane łokcie.

 minus  To pełen zakres ruchu, więc Twoje mięśnie są dobrze rozciągnięte.

 minus  Jeśli nie jesteś ostrożny, możesz łatwo uszkodzić więzadła barkowe.

2. Szeroki chwyt

Technika, dzięki której plecy są w stałym napięciu.

 minus  Wzmacnia plecy i ramiona oraz nie obciąża tak bardzo więzadeł.

 minus  To trudniejsze, niż wygląda. Większość nie da rady podciągnąć się 8 razy.

3. Crossfitowe

Zwane motylkowym. Pobujaj się trochę, by wznieść się w górę.

minus Wzmacnia wytrzymałość i pozwala rozwinąć siłę górnych partii ciała.  

 minus Bez poprawnie ustabilizowanych ramion możesz zrobić sobie krzywdę.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij