Podciąganie dla początkujących - 4 patenty

Masz w domu drążek, ale nie wiesz, jak się zabrać do podciągania? Nie Ty jeden. Wykorzystaj nasze patenty i przejdź do kontrofensywy w wojnie z grawitacją.

Wykonanie 10 podciągnięć nie jest proste. Zobacz, jak szybko dojść do tego poziomu.

REKLAMA

1. Wzmocnij korpus

Często nie doceniamy roli, jaką odgrywa silny korpus przy podciąganiu. Bardzo możliwe, że to jest właśnie Twój słaby punkt. Zlikwiduj go, wykorzystując ciężki talerz, i spróbuj wytrzymać 30 sekund w desce.

2. Bunt maszyn

Zamiast maszyn, które gwarantują stabilność, użyj gumy oporowej, dzięki której zaangażujesz mięśnie stabilizujące, co da Ci dużo więcej. Taka asysta jest szczególnie pomocna na początku przygody z drążkiem.

3. Trenuj plecy

Twoje plecy są silniejszą partią niż mięśnie ramion. One powinny wykonać większą część roboty. Skoncentruj się na ich pracy, ściągając łopatki i starając się napinać mięśnie pleców. Za to ramiona prowadź blisko ciała. I nie krzyżuj nóg - złącz je, lecz trzymaj wyprostowane.

4. Myśl... negatywnie

Nie ma co się bronić przed powtórzeniami negatywnymi. Zbudują odpowiednie mięśnie, nawet jeśli Ty nie potrafisz wykonać jeszcze jednego pełnego powtórzenia. Wykonuj 10-sekundowe fazy negatywne, a gdy zrobi się zbyt łatwo, dodaj obciążającą kamizelkę.

Zobacz również:
Trenowanie przy gorszej pogodzie jest często lepsze niż przy tej lepszej. Budujesz wtedy nie tylko siłę ciała, ale i moc ducha. Oto 10 sposobów na to, by nie odpuścić treningów, kiedy złota polska jesień postanowi zrobić sobie krótką przerwę.
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA