[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.7

Pływanie a triathlon [Patenty]

Trathlon to nie jedna, lecz trzy bardzo wymagające dyscypliny sportowe. Na pierwszy ogień bierzemy pływanie i doradzamy, co robić, by z wody wyjść zwycięskim krokiem. 

pływanie, triathlon
Zapewne pierwsze, co przychodzi Ci na myśl, to groźny, otwarty akwen, brak orientacji  i ogłuszające kopnięcie w twarz przez innego uczestnika. Bez ściemy: to wszystko może się zdarzyć. Ale nie gdy nurkujesz uzbrojony  w wiedzę ekspertów. Bo pływanie to głównie technika. Gdy opanujesz właściwy ruch, staniesz się pewny siebie i swoich umiejętności w wodzie.

„Triathlon to też szybkie zmiany między dyscyplinami. Pływaj i biegaj jak najwięcej, ale ćwicz również bieg z rowerem, szybkie wsiadanie i zsiadanie  z niego oraz zakładanie kasku i butów. To właśnie w strefie zmian widać największe różnice między zawodnikami PRO a amatorami” – mówi Mikołaj Luft. Wskocz też kilka razy do jeziora lub stawu, aby oswoić się nieco z ciemnymi głębinami. Oto jak zapanować nad żywiołem i wynurzyć się o czasie.

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: 5 zdrowotnych korzyści z pływania

1. Mknij z głową w wodzie

Odpowiednia pozycja pływacka zaczyna się od głowy. Utrzymuj ją w jednej linii z kręgosłupem. Podniesiona lub opuszczona głębiej stworzy dodatkowy opór. Początkujący mają w zwyczaju zerkać, w jakim miejscu się znajdują. To zbędne. Utrzymuj właściwy tor dzięki linom na basenie, a już na zawodach płyń ciągle w kierunku boi.

2. Prosty jak struna

Unikaj ruszania się na boki, trzymając głowę, ramiona, biodra i nogi na prostej linii. Podczas pływania wyobraź sobie, że jesteś rozciągany od stóp do głowy.

3. Stopy po sąsiedzku

Moc „kopnięcia” generuj z bioder. Pracuj całymi nogami, nie tylko podudziami. Nogi trzymaj blisko siebie.

4. Cała ręka naprzód

Ręka, która jako pierwsza wchodzi do wody, powinna być idealnie prosta. Według najnowszych badań nad dynamiką płynów jest to bardziej wydajne niż „zagarnianie”, w którym ramię jest zgięte i wypycha wodę w tył, tworząc coś na kształt litery S. Proste.

5. Dobry timing to podstawa

Poczekaj, aż pierwsza ręka będzie w pełni wyciągnięta do przodu  i dopiero potem wykonaj ruch drugą. Jeśli rozpoczniesz zanurzanie kolejnej, gdy rozpoczynająca nie wróci jeszcze na pozycję, stracisz rytm, ciało zacznie się obracać i drastycznie zwolnisz.

6. Niczym spadający liść

Nie, nie chodzi o rzut wolny w stylu Cristiana Ronaldo. Właśnie tak powinno zachowywać się Twoje ciało w wodzie. Kiedy przebijasz się przez taflę, aby nabrać powietrza, Twoje ciało powinno się  otworzyć. Po wejściu  w wodę ręką wróć do idealnego wyprostowania. Kolejna strona równa się kolejna ręka.

Rada MH

Nie pchaj się na starcie Początkującemu lepiej będzie uniknąć dzikiego MMA na starcie, które wywoła pistolet startowy. Trzymaj się raczej z tyłu stawki. Stracisz jakieś 20-30 sekund, ale unikniesz kontuzji. Jeśli w ferworze walki ktoś strąci Ci okulary pływackie, przed ponownym założeniem zanurz je w wodzie – nie zaparują.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij