Pistolet z kettlem

Co mocniej pracuje przy pistolecie z kettlem na skrzyni: nogi czy core? Sprawdź, ciesząc się przy okazji odsłoniętym 6-pakiem i większymi mięśniami.

Pistolet z kettlem fot. shutterstock.com

Pistolet z kettlem – co zyskasz?

  • Większą ruchomość
  • Bombową siłę nóg
  • ABS atlety

Spójrzmy prawdzie w oczy: trening brzucha może być nudny. Brzuszki są jak bieganie w kołowrotku, a planki otępiają. Na szczęście jest ćwiczenie, które w ciekawszy sposób spełnia wymagania dobrego treningu core’u, a przy tym daje kilka dodatkowych bonusów: pistolet z kettlami na podwyższeniu. Wygląda na niełatwe, ale uwierz: jest do zrobienia przez każdego. A to dlatego, że robisz je na podwyższeniu, a nie na podłodze, która to wersja jest faktycznie dużo trudniejsza. Podwyższenie umożliwia zrobienie głębszego przysiadu, przez co mięśnie brzucha będą pracowały dłużej, a kettle w dłoniach zmuszają core do większej pracy, by utrzymać Cię w pionie. Oczywiście cały wic polega na tym, że musisz na jednej nodze utrzymać równowagę w ciągu całego ćwiczenia, a to właśnie jest istota tego treningu. Zrób trzy serie po 10 powtórzeń na każdą nogę, trzy razy w tygodniu. Jeśli dobrze pójdzie, to przed latem Twój brzuch będzie gotów na zdjęcie koszulki.

REKLAMA

Zacznij od niższych podwyższeń i płytszych przysiadów. Zrobienie tego ćwiczenia w pełnym zakresie to cel długodystansowy. Staraj się kontrolować ruch na dół – wtedy właśnie pracuje core.

Pistolet z kettlemFOT. PHILIP HAYNES

1. Pistolet z kettlem – na górę

Zacznij od pozycji stojącej na podwyższeniu z kettlami w dłoniach. Jedną stopę trzymaj swobodnie w powietrzu z boku boxu. Unieś kettle do brody. Trzymaj równowagę.

2. Pistolet z kettlem – w dół

Patrz w jeden punkt przed sobą, co ułatwi Ci utrzymanie równowagi. Trzymając proste plecy, obniż pozycję i zrób przysiad na jednej nodze.

Pistolet z kettlemFOT. PHILIP HAYNES

3. Pistolet z kettlem – w górę

Kiedy palcami stopy dotkniesz podłogi, napnij core i dynamicznie wróć do pozycji wyjściowej. Im mocniej napniesz brzuch, tym łatwiej utrzymasz równowagę, wstając z przysiadu.

Pistolet z kettlemFOT. PHILIP HAYNES

4. Pistolet z kettlem – od nowa

Po pełnym wyproście powtórz całość jeszcze 9 razy, a potem zmień strony. Będą odpoczywać tylko nogi, ale nie core – efekty tego szybko zobaczysz w lustrze.

REKLAMA