[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Patenty MH na podciąganie i swing kettlebellem

Od tego, jak złapiesz drążek, zależy, które mięśnie ćwiczysz. Wykorzystaj tę cenną wiedzę i podczas kolejnego treningu zaaplikuj mięśniom kilka serii podciągania. Warto - mocne plecy przydają się nie tylko w polityce. Dodatkowo dorzucamy kilka rad na lepszy swing kettlebellem.

pociąganie na drążku fot. GlebStock 2015/shutterstock
Dla większości z nas podciągnąć się podchwytem jest łatwiej niż nachwytem. Dlaczego? Bo pracują inne mięśnie. Jeśli tak złapiesz drążek, sporą część zadania przerzucisz na bicepsy (a nawet w pewnym stopniu na klatkę piersiową), odciążając plecy.

REKLAMA

Te z kolei zmuszone są do zdecydowanie większej pracy, gdy podciągasz się podchwytem. Podczas każdego ruchu w górę i w dół aktywujesz mocniej mięśnie czworoboczny, najszerszy grzbietu oraz podgrzebieniowy.

Rodzaj chwytu powinieneś więc dopasować do swoich treningowych celów. Chcesz skupić się na plecach? Podciągaj się nachwytem. Zależy Ci na mocniejszych ramionach? Łap drążek podchwytem.

Bonus: swing dla twardzieli

Ustaw poprzeczkę jeszcze wyżej: standardowy wymach kettlem zamień w wersję pro.

rys. ISM

1. Faza: start

Stań prosto w lekkim rozkroku, palce delikatnie skieruj na zewnątrz. Kettlebell trzymaj przed sobą oburącz za jego uchwyt w delikatnie ugiętych w łokciach rękach. Plecy trzymaj proste, łopatki ściągnięte. Patrz przed siebie, a nie na odważnik.

2. Faza: zejście

Wypchnij biodra w tył i ugnij kolana, by pochylić się do przodu. Kettlebell powinieneś przenieść między nogi. Przez cały czas trzymaj proste plecy i nie prowadź kettlebella wzrokiem – nadal patrz przed siebie, odchylając odrobinę głowę.

3. Faza: wymach

Dynamicznym ruchem wyprostuj jednocześnie kolana i wypchnij biodra do przodu, żeby z łatwością wykonać wymach. Puść go, gdy znajdzie się na wysokości Twojej klatki, i złap za jego kulistą część, gdy zacznie opadać. 

MH 05/2014 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij