Budujesz masę? Pamiętaj o owocach

Budowanie mięśni to coś więcej niż liczenie makro. Czasem dorzucenie kilku owoców może przesądzić o sukcesie lub porażce.

Owoce a masa mięśniowa fot. ROWAN FEE
Wpisz w wyszukiwarkę pytanie: „Czy owoce powodują tycie?”, a gwarantujemy, że znajdziesz całą masę dziwnych wyników. Wśród nich prym wiodła będzie informacja, że owoce pełne są szkodliwego cukru. Z drugiej zaś strony wujaszek Google zapewne szepnie kilka ciepłych słów o sporej zawartości błonnika, niskiej kaloryczności i solidnej porcji witamin. My napiszemy tak: to nie owoce są winne pladze otyłości w XXI wieku i na pewno warto je mieć w swoim menu, nawet jeśli się odchudzasz.

REKLAMA

A co w sytuacji, kiedy idziesz w przeciwnym kierunku i budujesz masę mięśniową? Wyniki badania przeprowadzonego na University of East Anglia sugerują, że niektóre owoce mogą być bardzo przydatne w procesie budowania masy mięśniowej. Szczególnie jeśli właśnie przekroczyłeś czterdziestkę. Analizując dane pochodzące od ponad 13 000 osób w wieku 42 lat i starszych, naukowcy odkryli, że prawie 60% przebadanych mężczyzn nie dostarczało sobie zalecanej dziennej dawki witaminy C, co skutkowało niższą masą mięśniową.

Warto nadmienić, że po 40. roku życia stopniowa utrata masy mięśniowej jest zjawiskiem normalnym, jednak w przypadku przebadanych mężczyzn niewystarczające dawki witaminy C potęgowały proces utraty cennych mięśni, związany z wiekiem. Jeśli jesteś gościem w średnim wieku, który nadal chciałby szczycić się umięśnioną sylwetką, zadbaj nie tylko o podaż białka w diecie, ale pamiętaj też o witaminie C. Na talerzu niech lądują pomarańcze, papaje, truskawki, ananasy, grejpfruty i kiwi.

Słodka nagroda

Nie tylko witamina C pomoże Ci wrzucić więcej mięcha na kości. Na te owoce warto stawiać.

Ananas – bromelaina

Enzym ten, obecny w ananasie, wspomaga regenerację mięśni po wysiłku i jest powiązany z produkcją testosteronu.

Arbuz – cytrulina

Cytrulina wzmacnia potreningową syntezę białek mięśniowych i dba o funkcjonowanie mitochondriów – źródeł energii dla Twoich komórek.

Granat – urolityna

Uważa się, że cząsteczka ta umożliwia komórkom mięśniowym spowolnienie efektów starzenia się. W badaniach laboratoryjnych poprawiła wytrzymałość myszy o 42%.

Zobacz również:
Jeśli nie jesteś z Kryptona, to będziesz musiał trochę potrenować, by wykonać to ćwiczenie. Ale warto, bo po 5 tygodniach będziesz jak facet ze stali.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA