[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Nowy sposób na większe bicepsy

Większe mięśnie to nie zawsze zasługa kompletnie nowych planów treningowych. MH ma dla Ciebie jedną sprawdzoną radę, jak polepszyć Twój trening na siłowni i sprawić, aby mocniejsze ramiona przestały być marzeniem, a stały się faktem dokonanym.

fot. Tatyana Vyc 2014/shutterstock.com
Co zrobić, aby wykonać kilka powtórzeń danego ćwiczenia więcej?

Odpowiedź: Stań z nogami blisko siebie.

"Ta technika jest znana jako blokowanie stóp i daje Ci solidną postawę. Dzięki temu Twoje ciało jest stabilne i angażujesz wszystkie mięśnie od stóp po czubek głowy – tłumaczy BJ Gaddour, trener i autor książki "Your Body is Your Barbell". – Sportowcy używają tego sposobu, ponieważ pozwala on przenieść energię z dolnych partii ciała do góry. Energia ta poprawia siłę trenowanych mięśni, co sprawia, że nagle te kilka ostatnich powtórzeń nie wydaje się już tak trudne".

Metoda polegająca na łączeniu stóp pozwoli Ci nie tylko wykrzesać z Twoich bicepsów dwa lub trzy machnięcia więcej – będziesz także w stanie stymulować je większymi ciężarami. Mając słabe mięśnie tułowia, Twoje plecy nie mogą się rozciągać się i skręcać tak łatwo pod wpływem ciężaru, wyjaśnia Gaddour, który wykorzystuje omawiany sposób podczas uginania przedramion ze sztangą, wznosów hantli, wyciskania żołnierskiego oraz niektórych ćwiczeń z masą własnego ciała, jak pompki lub krokodylki. Dzięki "zablokowaniu" stóp razem, aktywujesz i stabilizujesz mięśnie szkieletowe, co pozwala włożyć więcej siły w podnoszenie hantli lub sztangi.

Zbliżenie stóp kilka centymetrów do siebie nic Ci nie da. Aby w pełni wykorzystać ten sposób, upewnij się, że stopy dotykają się. Ustaw je stabilnie na podłożu, ściskając nogi razem i napinając pośladki. "Usztywnij" tułów, jak gdybyś miał zaraz dostać pięścią w brzuch, a ramiona opuść ku podłodze. "Niech Twoje ciało będzie jak jeden gruby pień drzewa, który jest mocno zakorzeniony w podłogę" – opisuje Gaddour.

Blokowanie nóg ma jak widać wiele zalet, ale nie jest odpowiednie w przypadku wszystkich ćwiczeń. Ćwiczenia poprawiające siłę eksplozywną, jak wyciskopodrzut (push press) i podrzut, muszą być wykonywane w rozkroku na szerokość barków. Taka postawa pozwoli Ci szybko i pewnie podnieść ciężar.

MH

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij