[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Nikolaj Coster-Waldau: trening w podróży

Nikolaj Coster-Waldau, gwiazda serialu "Gra o tron", lata samolotem nawet kilkadziesiąt razy w roku. To mnóstwo zmian stref czasowych i kiepskich hotelowych siłowni. Dlatego jego trener, Jesper Mouritzen, opracował specjalny plan treningowy, który może realizować dosłownie wszędzie.

Nikolaj Coster-Waldau fot. Nino Munoz
To właśnie dzięki poniższemu zestawowi, gdy rusza kamera, Coster-Waldau może zdać się na instynkt i emocje. Taka taktyka przynosi jednak sukces tylko wtedy, gdy jest się przygotowanym tak dobrze, jak to tylko możliwe (jak twierdzi Nikolaj, improwizacja i przygotowanie - te dwa pozornie sprzeczne elementy - to jego klucz do sukcesu). Aktor sam przyznaje, że odpowiednia dyspozycja fizyczna to element jego rzemiosła: siła i wytrzymałość to niezbędne narzędzia pracy współczesnego aktora. "Ćwiczę na siłowni ze względu na efekty. Czuję się potem lepiej i stać mnie na więcej" - tłumaczy Coster-Waldau.

Spróbuj sam: rób 8 powtórzeń każdego ćwiczenia jedno po drugim, łącząc je w obwód. Nie rób pauzy między ćwiczeniami. Odpocznij minutę między obwodami, jeśli musisz złapać oddech. Zrób 8 obwodów.

Trening bez sprzętu, Nikolaj Coster-Waldau rys. +ISM
1. Spacer na rękach

Stań prosto. Pochyl się do przodu, by położyć dłonie na podłożu (ugnij nogi w kolanach, jeśli to konieczne). Z tej pozycji przesuń dłonie najdalej, jak tylko dasz radę. Cały ruch staraj się wykonywać w stałym tempie. Powoli wróć do pozycji startowej.

Trening bez sprzętu, Nikolaj Coster-Waldau rys. +ISM
2. Martwy ciąg na jednej nodze 

Stań na lewej nodze. Powoli pochyl się do przodu, aż prawą dłonią sięgniesz lewą stopę. Napnij mocno mięśnie korpusu, by ustabilizować sylwetkę. Wróć do pozycji startowej. Po 4 powtórzeniach zamień strony.

Trening bez sprzętu, Nikolaj Coster-Waldau rys. +ISM
3. Pompki "T"

Przyjmij pozycję do pompki, dłonie rozstawiając na szerokość barków. Zrób pompkę. Prostując ręce, wróć do startu, po czym zrotuj korpus, tak jakbyś "sięgał" prawą ręką sufitu. Po kolejnej pompce wykonaj rotację w drugą stronę. To jedno powtórzenie.

Trening bez sprzętu, Nikolaj Coster-Waldau rys. +ISM
4. Wykroki wojownika

Stań prosto, stopy na szerokość barków. Zrób wykrok prawą nogą, aż jej udo będzie w pozycji równoległej do podłoża, jednocześnie wykonując wymach rękoma w górę oraz odchylając głowę w tył. Wróć do startu, po czym zrób wykrok drugą nogą. To 2 powtórzenia.

Trening bez sprzętu, Nikolaj Coster-Waldau rys. +ISM
5. Pompki na rękach

Ułóż dłonie kilkanaście centymetrów przed ścianą, po czym stań na rękach, opierając stopy o ścianę. Powoli, zginając ręce w łokciach, obniż pozycję, aż Twoja głowa znajdzie się tuż nad podłożem. Zrób pompkę, by wrócić do startu.

Trening bez sprzętu, Nikolaj Coster-Waldau rys. +ISM
6. Krokodylki

Stań prosto, stopy rozstawiając na szerokość barków. Wypchnij biodra w tył i zrób przysiad. Oprzyj ręce na podłożu, po czym wyrzuć nogi w tył, by przyjąć pozycję do pompki. Zrób pompkę, przyciągnij kolana z powrotem do klatki i wyskocz najwyżej, jak tylko dasz radę.  

MH 05/2013

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij