[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Motywacja: I jeszcze jeden, i jeszcze raz!

W każdym z nas siedzi i diabeł, i anioł. Podszeptów tego pierwszego, który namawia do lenistwa, słuchamy chętniej i częściej. Poznaj więc kilka sposobów na obudzenie tego drugiego, który motywuje i dopinguje, żeby podczas ćwiczeń dać z siebie wszystko.

fot. Rodale Images
1. Przebiegnij kolejny kilometr

Masz dość, bo zaczyna Ci brakować glikogenu - czyli paliwa dla mięśni. Masz oczywiście źródła zastępcze, np. tłuszcze. Ale o tym, że możesz z nich korzystać, już jakoś nie jesteś przez organizm informowany. Musisz to po prostu wiedzieć i biec dalej.

Spróbuj sztuczki z największego magazynu dla biegaczy "Runner's World": znajdź w zasięgu wzroku innego biegacza i wyobraź sobie, że ma na plecach magnes. Uwaga - teraz będzie trudne. Wyobraź sobie, że ten magnes Cię przyciąga. Z doświadczenia wiem, że działa to najlepiej, kiedy tym biegaczem jest kobieta o świetnej figurze.

2. Zrób ostatnie powtórzenie w wyciskaniu

Musisz mieć jasny cel. Jeśli zakładasz w serii wykonanie od 8 do 12 powtórzeń, ten tuzin będzie mało prawdopodobny. Zdecyduj się na konkret. Niech to będzie 7. Albo 8. Albo 9. Ale ma to być jedna liczba. Podstawą polepszania wyników w wyciskaniu jest dobra technika. Najlepiej prawidłowych nawyków ruchowych nauczysz się z pustą lub minimalnie obciążoną sztangą. Potraktuj to jako serie rozgrzewkowe.

REKLAMA

3. Szybciej i mocniej pedałuj

Do tego potrzebujesz mocnego treningu, ale bez roweru. I aby go wykonać, najlepiej "wyłącz" głowę. Wiesz, jak wygląda boisko do kosza: linie końcowe, boczne, linia rzutów wolnych i środkowa.

  • Czwórki. Przebiegnij cztery długości boiska na cały gaz (może uda Ci się zejść poniżej 24 sekund). Odpocznij 40 sekund. Powtórz to osiem razy.
  • Wahadło. Biegaj między liniami bocznymi 15 razy. Staraj się zejść poniżej minuty. Odpocznij 2 minuty. Powtórz cztery razy.
  • Tam i z powrotem. To znasz ze szkoły. Zacznij na linii końcowej i biegnij do linii wolnych. Wróć do końcowej i teraz do połowy. Znowu powrót do końcowej, potem linia wolnych po drugiej stronie, powrót i przez całe boisko. Powtórz sześć razy.

Żyjesz? Jeśli tak, trenuj w ten sposób trzy razy w tygodniu.

4. Przepłyń jeszcze jeden basen

Nie dajesz rady, bo nie wyrabiasz z pozbywaniem się z organizmu kwasu mlekowego, który zaczyna zalegać w mięśniach i musisz zwolnić? Każdy trening interwałowy zwiększy możliwości Twojego organizmu. Ale jest jeszcze jeden sposób. Gdy jesteś rozluźniony, pompujesz do mięśni mniej kwasu mlekowego. Zadaj więc sobie pytanie - moje nogi poruszają się swobodnie, czy mocno nimi pracuję? Jeśli to drugie, wyluzuj. Wtedy pokonasz ten ostatni basen.

5. Jak zrobić ostatni brzuszek

Lepiej zrób 20 porządnych niż 30 byle jakich. Brzuch "rośnie" od wzrastających obciążeń, a nie od ciągłych. Pamiętaj o trzech ważnych elementach. Unoś barki i łopatki, a nie głowę. Zatrzymaj je na moment w górze i wolno opuszczaj. Mięśnie miej cały czas napięte.

MH 02/2005

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij