[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Mocne i szerokie plecy: 2 nowe ćwiczenia

Nie widać ich, gdy na leżaku sączysz drinka, ale to z nich bierze się cała siła, która pozwoli Ci dopchać się do baru po następnego. Facet po prostu musi mieć mocne plecy.

ćwiczenia na plecy fot. Getty Images
Droga do celu

Podciąganie szerokim nachwytem to wciąż najlepsze ćwiczenie, które buduje plecy. Warto jednak po pewnym czasie zmienić plan treningowy, zwłaszcza gdy coraz trudniej o postępy. Podczas podciągania często pompujemy ilość powtórzeń, oszukując samych siebie, że bujanie się albo nieświadome unoszenie nóg to nie błąd.

Jeśli chcesz pobić rekord na drążku, spróbuj ćwiczeń, które izolują konkretne partie mięśniowe pleców. Wykorzystaj do nich wyciąg, by dzięki pełnemu zakresowi ruchu i większej kontroli lepiej budować mięśnie. Oba ćwiczenia wykonuj w 4 seriach po 10 powtórzeń. Odpoczywaj co najmniej 60 sekund między seriami.

REKLAMA

ćwiczenia na plecy fot. Beth Bischoff
2 kroki do celu

1. Ściąganie linek wyciągu górnego siedząc

Chwyć dwa pojedyncze uchwyty wyciągu górnego i usiądź na piłce, tak jak na rysunku.

 

ćwiczenia na plecy fot. Beth Bischoff
Ściągnij uchwyty płynnym ruchem do dołu, aż znajdą się na wysokości Twoich bioder. Staraj się nie pomagać sobie, ściągając uchwyty do przodu. Powoli wróć do pozycji startowej.

ćwiczenia na plecy fot. Beth Bischoff
2. Ściąganie linki wyciągu górnego na jednej nodze

Chwyć prawą ręką pojedynczy uchwyt wyciągu górnego i ustaw się bokiem do niego. Unieś prawą nogę. Ściągnij do dołu uchwyt, uginając rękę w łokciu. Zatrzymaj na chwilę ruch, po czym powoli wróć do pozycji startowej.

ćwiczenia na plecy fot. Beth Bischoff
Po serii zamień strony.  

MH 07/2011

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij