[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Mniejsze mięśnie, lecz więcej siły. Dlaczego tak się dzieje? [odpowiedź eksperta]

Większy wcale nie oznacza silniejszy. Oto dlaczego.

siła fot. Shutterstock
To genetyka decyduje o tym, jak silni jesteśmy i jaki mamy potencjał. Nawet jeśli Twój kumpel bez koszulki prezentuje się gorzej od Ciebie, ale jednocześnie ma więcej od Ciebie włókien mięśniowych szybkokurczliwych, lepszą pobudliwość układu nerwowego i budowę strukturalną mięśni, jego rekord na ławce płaskiej wciąż może Cię wkurzać. "Dodatkowo znaczenie mogą mieć również parametry biomechaniczne, jak na przykład kąt zgięcia stawowego, zwiększona amplituda ruchu czy choćby krótsze kończyny i dłuższe brzuśce samych mięśni" – wyjaśnia Sławek Zawrotniak, trener personalny i założyciel Bridge Nation CrossFit we Wrocławiu.

"Jeśli chcesz szybko zniwelować różnice między Tobą a kolegą, wykonuj ćwiczenia wielostawowe, stawiając na 4-5 serii po 5-10 powtórzeń z ciężarem równym 70-90% ciężarowi maksymalnemu właściwemu dla danego ćwiczenia i pauzując nawet od 90 do 180 sekund między seriami" – radzi Sławek. Wzór na ciężar maksymalny znajdziesz tutaj.

Dzięki takiemu podejściu zwiększysz przyrost przekroju poprzecznego mięśnia, ilość włókien kurczliwych, a co za tym idzie – siłę. I szanse na to, że w siłowni będziesz mógł zacytować Kalibra 44, mówiąc: "Lepiej, jak jest więcej", wyraźnie wzrosną. Oczywiście żartem, bo przecież chodzi o to, żebyście obaj byli w świetnej formie. To nie wyścig po medal i odrobina rywalizacji w gymie to rzecz zawsze dobra.

siłownia, fitness, trening siłowy Trening jest o wiele łatwiejszy, jeśli odpowiedni się do niego przygotujesz.
Sprawdź swój typ

Osiągniesz szybciej swój cel, dobierając odpowiedni trening do typu ciała.

Ektomorfik potrzebuje Diety i Treningu

W tej kolejności. Ekto musi jeść więcej niż potrzebuje – to tzw. dodatni bilans kaloryczny. No i trening siłowy trzy razy w tygodniu.

Endomorfik potrzebuje HIIT

W dziedzinie spalania tkanki tłuszczowej interwały biją na głowę tradycyjne kardio. Zainteresuj się tabatą.

Mezomorfik potrzebuje crossfitu

Wejdź na wyższy poziom i do dużych ciężarów dorzuć wysokie tempo. Dasz radę?

Produkty z kategorii: koszulki sportowe znajdziesz w sekcji MH Zakupy: koszulki męskie bawełniane

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij