[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Mięśnie szczęki a trening siłowy - News MH

Czy Twoje mięśnie szczęki mogą wpływać na trening siłowy? Owszem. Nasi eksperci spieszą z wyjaśnieniami.

Każdy człowiek, który zawarł choćby przelotną znajomość z siłownią, wie, że nie wszystkie mięśnie są sobie równe. Bo przecież każda siłownia ma swoich czempionów z imponującą rzeźbą oraz tych nieszczęśników, którzy wykonują niekończące się powtórzenia brzuszków w próżnej nadziei na zbudowanie ABS-u przed wyjazdem na wakacje.

Pewnie myślisz, że to kwestia planu i Ciebie, sumiennego czytelnika MH, ta sprawa nie dotyczy. Że nie zostawiasz odłogiem żadnej partii ciała, bo Twój plan ćwiczeń obejmuje wszystkie mięśnie. Cóż, musimy Ci powiedzieć, że się mylisz. Są mięśnie, o których zapomniałeś, i masz je dosłownie pod nosem.

REKLAMA

To mięśnie... żuchwy. Według naukowców z hiszpańskiego Ramon Llull University zaciskanie szczęk podczas treningu oporowego prowadzi do znacznego wzrostu wytrzymałości. Podczas eksperymentu badani mężczyźni mieli za zadanie zaciskać szczęki podczas testu siły uścisku dłoni.

Okazało się, że w porównaniu do grupy kontrolnej, która nie zaciskała szczęk, siła uścisku dłoni była o 12% większa. Podobne wyniki odnotowano, badając grupy wioślarzy – ci zaciskający szczęki poruszali się z większą prędkością.

Skoro już udowodniono, że zaciskanie szczęk ma wpływ na wynik, warto pomyśleć o ochronie zębów, bo okazało się, że najlepsze rezultaty obserwuje się u osób, które noszą nakładki na zęby. Może to nie wygląda najlepiej, ale, po pierwsze, nie ścierasz szkliwa, a po drugie – niech Ci ktoś spróbuje zwrócić uwagę, kiedy wyciskasz 150 kg. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij