[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Mięśnie pleców - pamiętaj o tyłach [News MH]

Odbicie w lustrze przypominające dzieła antycznych rzeźbiarzy to miły dodatek. Pamiętaj jednak, że w treningu chodzi o zdrowie.

plecy, mięśnie
W trening siłowy wpisana jest pewna doza próżności – w końcu kto nie lubi popatrzeć na siebie, gdy wielomiesięczne wysiłki zaczynają przynosić spodziewane efekty? Czasem warto popracować jednak nad tym, co niewidoczne.

Naukowcy z Ohio State odkryli, że ludzie, którzy koncentrowali się na powierzchownych mięśniach brzucha (tak, legendarny sześciopak), byli bardziej podatni na ból krzyża niż ci, którzy poświęcili choć część treningów na wzmocnienie mięśni głębokich. Umieszczone wzdłuż dolnej części pleców pomagają skręcać i prostować tułów, a także odgrywają kluczową rolę w utrzymywaniu ciała w pozycji pionowej. Czyli biorą udział w praktycznie każdej czynności.

REKLAMA

Double Kardio

W nowym badaniu przeprowadzonym na myszach naukowcy z Harvard Department of Stem Cell and Regenerative Biology (HSCRB), Massachusetts General Hospital (MGH), Harvard Medical School (HMS) oraz Harvard Stem Cell Institute (HSCI) odkryli jeden powód, dla którego trening może być korzystny dla serca: pobudza do tworzenia nowych komórek mięśniowych zarówno u osób zdrowych, jak i po zawale serca. Trening przyspiesza więc bardzo powolne tempo regeneracji komórek serca, które normalnie wynosi 1% na rok.

Przeczytaj też: Zadbaj o swoje mięśnie pleców

Z dala od sztangi

Wiedzieliśmy, że trening siłowy wyzwala endorfiny i człowiek od razu staje się szczęśliwszy, ale nie byliśmy świadomi, że odstawiając fitness na boczny tor, można popaść w deprechę. Do takich wniosków doszła doktor Julie Morgan z University of Adelaide's Discipline of Psychiatry. Czyli nie chodzi tylko o to, że łapa spada?

Mądre mięśnie

22 – przez tyle tygodni od momentu przerwania treningu funkcjonuje Twoja pamięć mięśniowa. Takie dane opublikowano w naukowym czasopiśmie „Scientific Reports”. Testy wykazały, że ślady wzrostu mięśni w DNA były „pamiętane” właśnie przez taki okres od rzucenia sztangi w kąt.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij