[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Martwy ciąg na prostych nogach

Nazwa jest myląca – martwy ciąg na prostych nogach robi się przecież na nogach... ugiętych. Sekret polega na tym, by podczas obniżania pozycji nie zginać ich bardziej. Ten wariant martwego możesz robić ze sztangą lub hantlami - każdym powtórzeniem wzmacniać będziesz praktycznie cały tył ciała.

martwy ciąg fot. Beth Bischoff
Bonus: wypychając biodra najpierw w tył, a potem do przodu (szybko zauważysz, jak kluczowy jest ten element), budujesz funkcjonalną siłę, która przydatna okaże się nie tylko podczas kolejnych treningów. Zanim złapiesz hantle, przyjrzyj się jeszcze tej skróconej instrukcji obsługi.

 

martwy ciąg rys. +ISM
Stój prosto

To od pozycji startowej zależy jakość kolejnych powtórzeń. Zacznij od prostej sylwetki, klatka wypięta, naturalnie wcięty dolny odcinek pleców, łopatki ściągnięte w tył i w dół. Ugnij lekko kolana. 

martwy ciąg rys. +ISM
Wypchnij biodra

Ruch w dół zacznij wyraźnym pchnięciem biodrami w tył, a nie pochyleniem się w przód. Dopiero gdy w pełni świadomie będziesz wykonywać ten ruch, będziesz mógł wybrać cięższe hantle

martwy ciąg rys. +ISM
Roluj hantle po nogach

To Ty kontrolujesz ciężar, nie on Ciebie. Dlatego oprzyj się pokusie szerokiego prowadzenia hantli: masz prowadzić je tak blisko ciała, jak to tylko możliwe. Zmniejszysz w ten sposób nacisk na kręgosłup. 

martwy ciąg rys. +ISM
Nie spiesz się

Powinieneś obniżyć korpus aż do pozycji, gdy będzie niemal równoległy do podłoża. Zatrzymaj jednak ruch, gdy Twoje plecy zaczną się zaokrąglać. Wracając do startu, napnij pośladki i pchnij biodra w przód.

MH 07/2014 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij