[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Martwy ciąg na 4 sposoby

Jeśli w trakcie całego treningu miałbyś wykonać tylko jedno ćwiczenie, powinien być nim martwy ciąg. Te 4 warianty poczciwego martwego zamienią Twoje ciało w maszynę do wygrywania.  

martwy ciąg fot. Shutterstock
To ruch, który w tzw. prawdziwym życiu wykonujesz stosunkowo często, bo za każdym razem, gdy sięgasz po coś, co znajduje się na ziemi. Jego fitnessowa wersja angażuje do pracy niemal całe ciało. Prawdziwa siła martwego ciągu tkwi jednak w ruchu bioder.

Schodząc w dół, wypychasz je do tyłu, a gdy wracasz do pozycji startowej, wykonujesz nimi mocne pchnięcie w przód. Takie zaangażowanie obręczy biodrowej powoduje, że podczas każdego powtórzenia wzmacniasz naturalny generator mocy w Twoim organizmie. A ten przydaje się w każdym sporcie. Sprawdź nasze warianty tego króla ćwiczeń.

 

REKLAMA

martwy ciąg rys. +ISM
Martwy ciąg z trap barem

Dlaczego? To najlepszy wybór, jeśli nigdy wcześniej martwego ciągu nie robiłeś. Trap bar to niemal gwarancja poprawnej techniki – Twoje ciało w trakcie ruchu znajduje się bowiem w jednej płaszczyźnie ze sztangą, a nie tuż za nią.

Twój ruch: Stań wewnątrz trap baru. Wypchnij biodra w tył i zrób przysiad, by złapać mocno uchwyty. Plecy trzymaj proste z naturalnym wcięciem w odcinku lędźwiowym. Wstań. Przez cały czas patrz przed siebie. Możesz delikatnie odchylić głowę w tył.

  

martwy ciąg rys. +ISM
Martwy ciąg sumo

Dlaczego? Szeroki rozstaw nóg powoduje, że musisz pokonać mniejszy dystans, by złapać sztangę. Najlepszy wariant dla wysokich facetów.

Twój ruch: Stań prosto, naprawdę szeroko rozstawiając stopy, palce skieruj na zewnątrz. Reszta jak poprzednio.

 

martwy ciąg rys. +ISM
Martwy ciąg ze sztangą

Dlaczego? Klasyczna wersja martwego ciągu jest odrobinę trudniejszym ćwiczeniem, dlatego zmniejsz obciążenie. Pierwsze powtórzenia rób przed lustrem.

Twój ruch: Zrób przysiad i złap sztangę szerokim nachwytem. Wstań, prowadząc ją po nogach. Ruch zakończ pchnięciem bioder do przodu.

 

martwy ciąg rys. +ISM
Martwy ciąg z hantlami jednonóż

Dlaczego? Taka wersja martwego ciągu niemal w 100% zmniejsza napięcie w dolnym odcinku pleców, poprawia też koordynację i balans. Bonus: mocne mięśnie korpusu.

Twój ruch: Stań na jednej nodze, hantle trzymając przed sobą. Pochyl się mocno do przodu.

MH 01/2015

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij