REKLAMA

Marcin Gortat: trening siłowy przed sezonem NBA

"Większy już nie będę, ale grać na najwyższym poziomie mogę jeszcze przez kilka dobrych lat – mówi Marcin Gortat. – Koszykówka to nieustanna walka: trzeba umieć się zastawić czy przepchnąć".

trening Marcina Gortata rys. Mirosław Łuckoś
rys. Mirosław Łuckoś
Ten zestaw ćwiczeń pozwoli Ci przygotować się fizycznie do ostrej rywalizacji rodem z amerykańskich parkietów.

Przysiady ze sztangą 3 x 10 powtórzeń

Sztangę ułóż wysoko, złap ją wąsko, a łokcie schowaj pod nią. Napniesz w ten sposób mięśnie pleców, zmusisz się do ściągnięcia i stabilizacji łopatek.

Złap sztangę mocno, nie zapominając o kciukach. Właśnie zmniejszyłeś ryzyko, że schodząc w dół, będziesz nadmiernie pochylał się do przodu. Wypchnij biodra w tył i wykonaj głęboki przysiad. Dynamicznie wróć do pozycji początkowej.

REKLAMA

REKLAMA

trening Marcina Gortata rys. Mirosław Łuckoś
rys. Mirosław Łuckoś
2. Wyciskanie na ławeczce 3 x 10 powtórzeń

Połóż się tyłem na ławce i złap sztangę nachwytem. Zdejmij ją ze stojaków, opuść do klatki piersiowej, a następnie wyciśnij.

REKLAMA

trening Marcina Gortata rys. Mirosław Łuckoś
rys. Mirosław Łuckoś
Martwe ciągi 3 x 10 powtórzeń

Stań prosto na lekko ugiętych kolanach. Wypchnij biodra w tył, prowadząc gryf w dół po nogach.

REKLAMA

REKLAMA

trening Marcina Gortata rys. Mirosław Łuckoś
rys. Mirosław Łuckoś
4. Rolowanie sztangi 3 x 10 powtórzeń

Załaduj na sztangę 2 talerze, nie zakładaj zacisków. Uklęknij, złap ją, przetocz jak najdalej, po czym wróć do startu.

REKLAMA

trening Marcina Gortata rys. Mirosław Łuckoś
rys. Mirosław Łuckoś
5. Ściąganie drążka do klatki

Uda zablokuj o wałek. Złap drążek nachwytem na szerokość barków i nie odchylając się do tyłu, ściągnij go do mostka. Powoli wróć do startu.

REKLAMA

REKLAMA

trening Marcina Gortata rys. Mirosław Łuckoś
rys. Mirosław Łuckoś
6. Wyciskanie hantli nad głową 3 x 10 powtórzeń

Złap parę hantli i trzymaj bezpośrednio nad barkami. Wyciśnij je nad głowę, prostując łokcie. Powoli wróć do startu i dynamicznym ruchem wykonaj kolejne powtórzenie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA