[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Kontuzje kręgosłupa i rekord w martwym ciągu [News MH]

Marzysz o tym, aby pobić swój rekord? Czas przejść od słów do czynów. Kluczem do sukcesu są... biodra.

Martwy ciąg, technika ćwiczeń Chcesz bić rekordy? Zadbaj o technikę.
Jeśli chcesz w martwym ciągu albo w przysiadzie ze sztangą radzić sobie z większym obciążeniem, pomoże Ci ostatnie odkrycie naukowców z Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Zauważyli oni, że podczas tych ćwiczeń szczególną rolę odgrywają mięśnie znajdujące się w okolicach bioder. „Biodra to jedna z najmocniejszych partii Twojego ciała, dlatego to one radzą sobie z największym ciężarem, gdy intensywnie ćwiczysz – mówi autor badania Bret Contreras. – Jeśli je wzmocnisz, poprawisz ogólną siłę”. Najlepiej robić to, wykonując unoszenie bioder ze sztangą.

Przeczytaj też: Martwy ciąg na 4 sposoby

REKLAMA

Przepis na sukces

Twój organizm spala kalorie nie tylko podczas wysiłku, ale do 72 godzin po nim. Ile konkretnie? To zależy od tego, jak trenowałeś. Oto konkretne liczby*:

Wielkie rezultaty

14,6 minut więcej (dziennie!) spędzają na wysiłku fizycznym osoby, które jadą do pracy transportem publicznym („American Journal of Public Health”). Przyjeżdżasz do biura autem? Pomyśl o tym, żeby zaparkować przecznicę wcześniej i chociaż ostatnie 500 m przejść pieszo.

Prosta sprawa

Od czasu do czasu warto pójść z kolegami pograć w piłkę. Badacze z Nova Southeastern University zwracają jednak uwagę, że nawet krótki mecz może osłabić Twój kręgosłup. Ten problem dotyczy również amatorów grających regularnie. Jak zminimalizować ryzyko kontuzji? Wykonując naprzemienne wznosy kończyn w podporze przodem (tak to się fachowo nazywa). Rób 3 serie po 10 powtórzeń, trwających przynajmniej 3 sekundy 3 razy w tygodniu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij