Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Kontuzje kręgosłupa i rekord w martwym ciągu [News MH]

Marzysz o tym, aby pobić swój rekord? Czas przejść od słów do czynów. Kluczem do sukcesu są... biodra.

Martwy ciąg, technika ćwiczeń Chcesz bić rekordy? Zadbaj o technikę.
Jeśli chcesz w martwym ciągu albo w przysiadzie ze sztangą radzić sobie z większym obciążeniem, pomoże Ci ostatnie odkrycie naukowców z Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Zauważyli oni, że podczas tych ćwiczeń szczególną rolę odgrywają mięśnie znajdujące się w okolicach bioder. „Biodra to jedna z najmocniejszych partii Twojego ciała, dlatego to one radzą sobie z największym ciężarem, gdy intensywnie ćwiczysz – mówi autor badania Bret Contreras. – Jeśli je wzmocnisz, poprawisz ogólną siłę”. Najlepiej robić to, wykonując unoszenie bioder ze sztangą.

Przeczytaj też: Martwy ciąg na 4 sposoby

Przepis na sukces

Twój organizm spala kalorie nie tylko podczas wysiłku, ale do 72 godzin po nim. Ile konkretnie? To zależy od tego, jak trenowałeś. Oto konkretne liczby*:

Wielkie rezultaty

14,6 minut więcej (dziennie!) spędzają na wysiłku fizycznym osoby, które jadą do pracy transportem publicznym („American Journal of Public Health”). Przyjeżdżasz do biura autem? Pomyśl o tym, żeby zaparkować przecznicę wcześniej i chociaż ostatnie 500 m przejść pieszo.

Prosta sprawa

Od czasu do czasu warto pójść z kolegami pograć w piłkę. Badacze z Nova Southeastern University zwracają jednak uwagę, że nawet krótki mecz może osłabić Twój kręgosłup. Ten problem dotyczy również amatorów grających regularnie. Jak zminimalizować ryzyko kontuzji? Wykonując naprzemienne wznosy kończyn w podporze przodem (tak to się fachowo nazywa). Rób 3 serie po 10 powtórzeń, trwających przynajmniej 3 sekundy 3 razy w tygodniu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij