Kompleksowy trening z taśmą oporową

Taśmy oporowe mogą skutecznie zastąpić cięższy sprzęt treningowy za ułamek jego ceny. Oferują przy tym większą wszechstronność. Zobacz, jak z nich umiejętnie korzystać.

taśmy oporowe Men's Health

1. Przyciąganie taśmy

Stań w rozkroku, przydeptując jeden koniec taśmy, a drugi trzymając w obu dłoniach (A) mniej więcej na wysokości bioder. Unosząc łokcie wysoko do góry i na boki, przyciągnij trzymaną taśmę do brody (B). Barki pozostają nieruchome. Wracając do pozycji startowej, kontroluj ruch.

REKLAMA

taśmy oporoweMen's Health

2. Martwy ciąg

Przydepnij taśmę i złap jej konńce niewysoko nad ziemią jak na zdjęciu (A). Utrzymuj proste plecy. Teraz napnij korpus i wykonaj martwy ciąg, unosząc się kilka centymetrów nad ziemię (B). Czujesz opór? Wytrzymaj kilka sekund.

taśmy oporoweMen's Health

3. Rozciąganie

Złap taśmę na szerokość barków i umieść ją przed sobą w wyprostowanych ramionach na wysokości klatki piersiowej (A). Ściągnij łopatki i rozsuń ramiona na boki, rozciągając tym samym taśmę (B). Nie zginaj ramion i zatrzymaj ruch na końcu.

taśmy oporoweMen's Health

4. Uginanie bioder

Zaczep koniec taśmy o stabilną konstrukcję, a drugi owiń wokół bioder. Wykonaj krok, by napiąć taśmę. Teraz zrób jedną nogą krok w tył (A). Z tej pozycji wykonaj głęboki skłon do przodu, zachowując proste plecy (B).

taśmy oporoweMen's Health

5. Przysiad z rękoma nad głową

Stopy rozstaw nieco szerzej, niż wynosi szerokość obręczy barkowej, i przydepnij jeden koniec taśmy (A). Drugi koniec unieś nad głowę w wyprostowanych ramionach (łokcie blisko uszu). Teraz wykonaj głęboki przysiad, utrzymując taśmę nad głową (B).

taśmy oporoweMen's Health

6. Zakroki

Przymocuj jeden koniec taśmy do stabilnej konstrukcji na wysokości kolan. Wsuń jedną nogę (zewnętrzną) w pętlę i umieść ją tuż nad kolanem (A). Drugą nogą wykonaj zakrok. Nie pozwól, by napięcie taśmy wpływało na pozycję kolana (B).

taśmy oporoweMen's Health

7. Uginanie ramion

Stań prosto, przydepnij jeszcze raz koniec taśmy obiema stopami, a drugi koniec złap w obie ręce chwytem neutralnym (A). Zegnij ramiona i przyciągnij taśmę  na wysokość klatki piersiowej (B). Łokcie trzymaj blisko ciała.

taśmy oporoweMen's Health

8. Wyciskanie

Jeden koniec taśmy przydepnij, a drugi złap nachwytem blisko ciała na wysokości barków (A). Napnij korpus i pośladki,  po czym wyciśnij ramiona z taśmą  nad głowę (B).

taśmy oporoweMen's Health

9. Wyciskanie Pallofa

Przymocuj jeden koniec taśmy do czegoś stabilnego na wysokości klatki piersiowej. Stań bokiem i złap taśmę obiema rękami  blisko klatki piersiowej (A). Wypchnij ramiona przed siebie, nie pozwalając taśmie  na zmianę toru ich ruchu (B).

taśmy oporoweMen's Health

10. Przyciąganie taśmy

Zaczep koniec taśmy o stabilną konstrukcję powyżej linii głowy. Koniec taśmy złap oburącz w ugiętych pod kątem prostym ramionach (A). Trzymając łokcie blisko ciała, przyciągnij koniec taśmy do połowy uda (B). Pracuj tylko ramionami, nie tułowiem.

taśmy oporoweMen's Health

 

Zobacz również:
Chcesz rzucić fajki? To łap za hantle. Badania potwierdziły, że ćwiczenia fizyczne mogą pomóc palaczom w końcu zerwać z nałogiem.
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA