[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Kalistenika - czy warto?

Spór, na co moda pojawiła się pierwsza – na długie brody czy ćwiczenia z ciężarem ciała, wykorzystujące m.in. miejską infrastrukturę – zostawmy teoretykom, a my zabierzmy się za praktykę. Wchodzisz w to?

kalistenika, trening siłowy Kalistenika potrafi być efektowna, ale do wykuwania formy wystarczy Ci kilka podstawowych ćwiczeń. I to jest jej wielki atut.

7% - O tyle przyspieszy Twój metabolizm spoczynkowy po 10 tyg. treningów z ciężarem ciała.

Przed użyciem słowa „kalistenika” należałoby dodawać hashtag, aby zbliżyć się do wrażenia popularności, jaką ta stara sztuka budowania mięśni z wykorzystaniem cię- żaru ciała zdobyła w ostatnich latach. I bardzo dobrze, bo przecież nie potrzebujesz żadnego sprzętu, żeby zbudować proporcjonalną, silną i gotową do wyzwań sylwetkę.

REKLAMA

Gdy w MH mówimy: „#kalistenika”, myślimy: „funkcjonalna siła”, czyli taka, dzięki której bez problemu wrzucisz boks z nartami na dach auta. Myślimy też: „siła względna”, czyli maksymalna siła, jaką generuje trenująca osoba w stosunku do masy jej ciała. Czyli samo dobro? Nie do końca, bo czasami, z tyłu głowy, pojawia się jeszcze hashtag „zero kardio”.

Przeczytaj też: Kalistenika - forma bez wychodzenia z domu

Co prawda treningi z ciężarem ciała – zwłaszcza takie, w trakcie których angażujesz do pracy wiele grup mięśni naraz oraz kładziesz nacisk na stabilizację – palą masę kalorii. Wg badaczy z Harvard School of Public Health ta masa równać może się liczbie kalorii spalonych podczas intensywnej sesji kardio trwającej tyle samo.

2 xO tyle poprawisz siłę względną, jeśli postawisz na kalistenikę.

Problem w tym, że kardio to coś więcej niż walka o mniejszy obwód w pasie. I jeszcze jedno: 25 podciągnięć, wycieraczka i „elka” jeszcze przed śniadaniem to piękne osiągnięcie, pamiętaj jednak, że zaliczane codziennie może przynosić efekt odwrotny od zamierzonego.

O ile kalistenika wydaje się być dla ciała bardziej „naturalna” niż dźwiganie żelastwa, trzeba pamiętać, że przez swoją sporą objętość jest dla organizmu wyzwaniem – trening siłowy z kettlami może pomóc Ci nie tylko szybciej robić postępy, ale też uchronić przed kontuzją. Podsumowując: kalistenika – 100 x tak. Obuduj ją tylko sesjami kardio i klasycznym treningiem oporowym z ciężarem. Dla Ciebie, jeśli chcesz przekraczać własne ograniczenia.

MH MEMO

Makro

Pamiętaj, aby po treningu też pilnować kalorii. Wg badań przeceniamy liczbę spalonych na treningu kcal i nadrabiamy z nawiązką (efekt wiadomy). Jeśli jednak masz ochotę na przekąskę, stawiaj na nerkowce. „Nutrients” dowodzi, że mają działanie przeciwzapalne.

Sprzęt

Kettlebelle – o których piszemy i z których korzystamy z uporem maniaka – stały się już tak popularne, że możesz kupić je nawet w dyskoncie. Prosta rada: żeliwne wyglądają ultrapro, ale to ogumowane pomogą zachować Ci podłogę w akceptowalnym stanie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij