REKLAMA

Joga - poznaj swoje ciało

Odprężenie jest dla ciebie równoznaczne ze spokojem. Chętnie zostajesz sam, żeby móc śledzić sygnały swojego ciała.

joga, kardio, stres Shutterstock.com
Joga to coś więcej niż zwykły trening fizyczny. To harmonijne połączenie oddychania, koncentracji i ruchu. W ten sposób uczysz się też zwracać uwagę na własne ciało. W ćwiczeniach jogi ciągle koncentrujesz się na poszczególnych częściach ciała. Takie ukierunkowanie pozwala na szybsze rozluźnienie mięśni.

„Długotrwały stres objawia się między innymi właśnie zwiększonym napięciem mięśni”– wyjaśnia Beata Mieńkowska, psycholog sportowy. Poza tym, joga zaleca utrzymywanie określonych pozycji przez dłuższą chwilę – masz w końcu czas, by poobserwować swoje ciało w całkowitym spokoju. Przy czym, ćwiczenia nie sprowadzają się tylko do przyjmowania określonych pozycji.

REKLAMA

PRZECZYTAJ TEŻ: Kardio dla macho

W jodze ważnym elementem jest oddychanie. Jeśli oddychasz prawidłowo, działa to bardzo odprężająco. Oddychając świadomie i właściwie, wykorzystując przeponę, optymalizujesz zaopatrzenie wszystkich komórek w tlen. Rytmiczne i równomierne oddychanie poprawia też zdolność koncentracji. Równoczesne skupienie na pozycji ciała, oddychaniu i dokładnie określonych partiach mięśni przynosi wewnętrzne odprężenie.

Harmonia ciała i umysłu

Znajdź spokojne miejsce i daj sobie czas. Pośpiech zostaw za drzwiami. Każde ćwiczenie wykonuj świadomie i poprawnie, najlepiej po szczegółowym wprowadzeniu instruktora. Z wielu prezentowanych technik, wybierz te, które najbardziej przypadły Ci do gustu.

SPRAWDŹ TEŻ: Czego się możesz nauczyć od kobiet.

Coś zamiast

Jeśli nie przekonuje Cię joga, ale koniecznie chcesz ćwiczyć coś medytacyjnego, dobrymi propozycjami będą dla Ciebie łucznictwo, tai czi i qigong.

ZAPRACOWANY? Zobacz, jak przynajmniej porozciągać się w pracy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA