[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jazda na łyżwach: mistrz lodowiska ucieka

Załóż na nogi panczeny, by bez strachu przed mandatem rozwijać w terenie zabudowanym zawrotne prędkości. Ale wcześniej popraw swoją wytrzymałość treningiem interwałowym na wypadek, gdyby jednak trzeba było uciekać. 

łyżwiarz, jazda na łyżwach fot. Corbis
Nie wszystko od razu

Zanim zdecydujesz się na panczeny, zadaj sobie jedno proste pytanie: czy naprawdę umiesz dobrze jeździć na łyżwach? Jeśli masz najmniejsze wątpliwości, nie porywaj się od razu na zawrotne prędkości. Weź kilka lekcji u instruktora, by udoskonalić technikę jazdy. Dopiero teraz dowiedz się, gdzie i kiedy pod okiem bardziej doświadczonych będziesz mógł rozpocząć trening panczenisty. Tutaj znów niezbędna będzie pomoc instruktora.

Zacznij od jazdy na wypożyczonym sprzęcie – może przecież okazać się, że to nie jest sport dla Ciebie. Zakup panczenów zostaw na później. Na "zwykłych" łyżwach przecież też można świetnie się bawić.

REKLAMA

Zimą jak najwięcej czasu spędzaj na lodzie. Nie nauczysz się dobrze jeździć "na sucho". Żeby naprawdę czuć łyżwy, musisz lodowisko okrążyć kilkaset, jeśli nie tysiące, razy. Latem staraj się jeździć na rolkach. Nie zapominaj też o siłowni. Pracuj zwłaszcza nad siłą nóg (to na nich jeździsz) i korpusu (to on stabilizuje Twoją sylwetkę). Zadbaj także o obręcz barkową (która pomaga Ci w każdym ruchu na lodzie). 

Podczas treningów na lodzie zwracaj szczególną uwagę na zakręty – to tam możesz nabierać ekstra prędkości i wyprzedzać konkurentów.

Jazda do tyłu na łyżwach

Przydatna podczas meczu hokejowego lub randki na lodowisku

Krok 1

Stań prosto z rękoma po bokach. Lekko ugnij nogi w kolanach. Prowadź teraz łyżwy (raz jedną, raz drugą) od zewnątrz do środka, ale nie "skręcając" ich bardziej niż o 20º względem wyznaczonego kierunku jazdy. 

Krok 2

By się zatrzymać, naciśnij mocniej jedną łyżwą ustawioną z tyłu prostopadle do kierunku jazdy.

Krok 3

Obróć się, uginając nogi w kolanach i rotując ramiona względem bioder. Następnie błyskawicznie odwróć kierunek rotacji, jednocześnie prostując nogi w kolanach.

Interwałowy trening na łyżwach

Trening 1

Rozgrzewka: 5 minut w stałym tempie + 3 minuty w tempie progresywnym do tempa startowego w ostatniej minucie.

Faza 1: Cztery 5-minutowe jazdy na 80-85% maksa, przedzielone 3-minutowymi jazdami w wolnym tempie.

Faza 2: Dwie 10-minutowe jazdy w tempie na 50%, przedzielone 3-minutową przerwą.

Faza 3: Pięć 100-metrowych sprintów z 90-sekundowym odpoczynkiem między nimi.

Faza 4: 10 minut bardzo spokojnej jazdy. 

Trening 2

Rozgrzewka: 5 minut w stałym tempie + 3 minuty w tempie progresywnym do tempa startowego w ostatniej minucie.

Faza 1: 2 minuty jazdy na 90% Twojego maksa i minuta jazdy na 60%. Powtórz 6 razy.

Faza 2: 5 minut spokojnej jazdy.

Faza 3: 3 minuty jazdy na 85% Twoich możliwości + minuta jazdy na 60%. Powtórz 4 razy.

Faza 4: 10 minut bardzo spokojnej jazdy. 

MH 01/2012 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij