[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Jak wzmocnić nadgarstki? [ćwiczenia]

Wracam do treningu po przerwie spowodowanej kontuzją nadgarstka. Jak sprawić, żeby to się nigdy nie powtórzyło?

Wzmacnianie nadgarstków fot. Shutterstock
Wielu facetów nie dba odpowiednio o nadgarstki i przedramiona. Z tego powodu nie tylko przytrafiają im się kontuzje, ale ich rekordy np. w martwym ciągu nie są tak wyśrubowane, jakby sobie tego życzyli. Bo prawda jest taka, że mocniejszy i pewniejszy chwyt pozwala wykorzystać do maksimum siłę, jaką naprawdę masz.

Rozgrzej się

Zacznij od rozgrzewki przed treningiem. Wystarczy proste krążenie nadgarstkami, które wykorzystuje pełen zakres ruchu stawu. Ponieważ mięśnie przy nadgarstkach są liczne, ale niezbyt duże, szybko się regenerują i możesz je często trenować. Pomysły? Zwis na drążku. Zrób 3 serie, starając się utrzymać tak długo, jak będziesz w stanie.

Albo złap dwa kettlebelle i wykonaj spacer farmera – 3 razy po 25 metrów. Podobny efekt przyniesie wiosłowanie sztangą. Jeśli szukasz specjalnego ćwiczenia, które skoncentruje się wyłącznie na tych partiach mięśniowych, zdecydowanie wybierz uginanie nadgarstków ze sztangą. Opierasz przedramiona na ławce, łapiesz sztangę podchwytem lub nachwytem i zaczynasz unosić nadgarstki. Szybko zobaczysz rezultaty.

Pojedynek

Mocne nadgarstki bardzo też Ci się przydadzą, gdy jakiś rozochocony kolega wyzwie Cię na pojedynek "na ręce". W siłowaniu się mocne nadgarstki odgrywają kluczową rolę. Raz wygięty do tyłu bardzo trudno jest wyprostować, nie tracąc przy tym kilku stopni w kącie ułożenia przedramienia. 

Ale przecież mocne nadgarstki to nie tylko narzędzie do popisywania się klubie i pewniejszego chwytu sztangi. Przydadzą Ci się na rowerze, na motocyklu, gdy dziewczyna poprosi Cię o odkręcenie słoika i podczas dokręcania sto siedemdziesiątej piątej śrubki w szafce, którą musisz skręcić akurat dziś, gdy wkrętarka Ci się rozładowała. 

Wypróbuj te 3 ćwiczenia, których prawdopodobnie nigdy nie robiłeś, a które pozwolą Ci błyskawicznie wzmocnić mięśnie przedramion i dłoni.

REKLAMA

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij