[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Jak trenować, żeby skakać wyżej? [odpowiedź eksperta]

Sezon na kosza otwarty już od dobrych kilku tygodni, więc warto dowiedzieć się, jak podczas wakacyjnej rozgrywki wykonać efektowny slam dunk.

wyskok do kosza fot. Shutterstock
Musisz poprawić siłę maksymalną oraz siłę eksplozywną mięśni prostowników stawów kolanowych, biodrowych oraz mięśni prostowników grzbietu i mięśni brzucha. W praktyce wykorzystuje się w tym celu metodę ciężkoatletyczną i plyometryczną.

Pierwsza z nich sprowadza się do wykonywania m.in. przysiadów, półprzysiadów oraz martwych ciągów na zgiętych nogach z ciężarem progresywnie zwiększanym od 60% do 100% ciężaru maksymalnego na każdym z treningów.

Druga opiera się na wykonywaniu w seriach (6-10 powtórzeń) skoków obunóż w głąb lub w wzwyż – z krótkotrwałym wstrzymaniem ruchu w fazie ekscentrycznej (nogi mocno ugięte w kolanach), po której następuje dynamiczna faza wybicia. Po wstępnym okresie adaptacyjnym, trwającym od 4 do 6 tygodni, możesz zwiększyć intensywność plyometrii przez wykonywanie zeskoków z wysokości 20, 40, 60 cm.

Jeśli jesteś zaawansowanym zawodnikiem, możesz łączyć, w ramach jednego treningu, obie metody. Jeśli natomiast dopiero się rozkręcasz, wykonuj skoki plyometryczne w dniach wolnych od treningów ciężkoatletycznych.

Zobacz też: Trening nóg na więcej mocy: wyskok jak Michał Winiarski

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij