[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Jak rosną mięśnie: hipertrofia mięśniowa

Co się dzieje w Twoim ciele, gdy przedzierasz się z wysiłkiem przez kolejne powtórzenia. 

Mięśnie, masa mięśniowa Taki widok w lustrze? Możliwe, ale wymaga olbrzymiej pracy i wiedzy. Postaramy się pomóc.

1. Zacznij powoli

Zaczynasz z marszu? Nie spodziewaj się imponujących rezultatów. Zacznij do rozgrzewki. Ona jest między innymi po to, żeby do odległych mięśni dostarczyć większą porcję krwi i tlenu – wtedy dopiero mięśnie wchodzą na obroty. Ale wcale nie musisz wskakiwać na bieżnię w dniu, gdy zaplanowałeś robić klatę. Lepiej rozgrzej mięśnie, nad którymi zamierzasz pracować, zaczynając od niewielkich ciężarów i sporej liczby powtórzeń. Tak będzie skuteczniej.

2. Spalaj się

Odwieczne pytanie: małe ciężary i dużo powtórzeń czy odwrotnie? Odpowiedź: jak wolisz. „Bo liczy się przede wszystkim to, żeby była różnica między zapotrzebowaniem na energię a jej dostępnością” – wyjaśnia prof. Greg Whyte, szef Centre for Health and Human Performance. Trzeba nadmiarem wymagań zmusić mięśnie do porażki, gdyż dopiero wtedy rosną. Najlepiej zaś przeplatać treningi: raz małe obciążenia, raz duże.

REKLAMA

3. Hipermięśnie

Nagrodą za pot, stękanie i czerwoną z wysiłku twarz jest hipertrofia mięśni, czyli wzrost tkanki mięśniowej. Gdy zmuszasz mięśnie do wysiłku ponad ich maksymalną moc, one zaczynają pękać. Dosłownie. Mikropęknięcia włókien mięśniowych to właśnie to, o co chodzi. Ciało wysyła w uszkodzone miejsca białka oraz hormon wzrostu, które odbudowują strukturę, przy okazji powiększając mięśnie i zwiększając ich moc. A po to właśnie trenujesz, prawda?

4. Uśmiechnij się

Zauważyłeś, że po wyjściu z siłowni masz często lepszy humor niż przed wejściem? To normalne. Podczas treningu do mózgu, a dokładniej do ośrodka nagrody, trafiają tzw. hormony szczęścia, które poprawiają nastrój. „W zasadzie wystarczy 10 minut wysiłku, żeby zauważyć skutki” – mówi prof. Whyte. Ale im bardziej dasz sobie w kość, tym wyrzut hormonów będzie silniejszy i większa radość.

5. Ćwicz i puchnij

Zwiększony dopływ krwi do mięśni nie tylko lepiej je odżywia, ale i sprawia, że „puchną”. Ten efekt utrzymuje się mniej więcej pół godziny. To najlepszy czas, żeby popatrzeć na siebie w lustrze albo zrobić zdjęcia, wrzucić na insta czy efbe i czekać na komentarze kumpli oraz podziw dziewczyn. 

Zobacz również dekalog budowania masy mięśniowej.10 prostych zasad, o których wielu zbyt często zapomina.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij