[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Jak pozbyć się zakwasów?

Zawsze dajesz z siebie 200 procent na treningu, bo przecież "bez bólu nie ma efektów". Godne pochwały. Ale zakwasy po ostrej sesji w siłowni bywają czasem zbyt uporczywe, a wtedy z kolejnego treningu nici. Sprawdź, jak złagodzić ból mięśni spowodowany ćwiczeniami w siłowni.

fot. Zai Aragon / Shutterstock.com
Masowanie gąbką

To popularna metoda istotnie przyspieszająca regenerację. Ugniatanie mięśni (jak podczas masażu) po ciężkim treningu może znacznie załagodzić obolałość dzięki rozbijaniu powstałych zrostów i polepszaniu krążenia krwi.

Wałek z pianki nie jest na szczęście jedynym narzędziem, które można stosować, aby zwiększyć ruchliwość obolałych mięśni. Poniżej opisujemy kolejne trzy patenty jak pozbyć się zakwasów, o których wcześniej nie słyszałeś.

Rolowanie sztangi

Ten sposób pozwoli Ci rozluźnić zmęczone ciężkim biegiem lub wymagającym treningiem łydki i ścięgna Achillesa. Oprzyj goleń o sztangę i poruszaj nogą, wykonując ruchy od góry do dołu. Ćwicząc nogą w ten sposób rozbijasz powstające w wyniku treningu zrosty. Zamiast sztangi sprawdzi się też hantel lub kettlebell.

fot. Rodale Images
Guma oporowa

Zaczep grubą, zapętloną gumę w pewnym punkcie – klatka do przysiadów będzie idealna. Niech guma znajdzie się nad Twoją kostką. Teraz odwróć się tyłem do zaczepienia i wykonaj kilka kroków, aby naprężyć gumę. Teraz skieruj swoje kolano za palce u stóp kilkakrotnie. Powtórz całość z drugą nogą. Korzyścią płynącą z tego ćwiczenia jest lepsza mobilność kostki i rozciągnięcie mięśni.

Softball

Twoje cele: pośladki i klatka piersiowa. Korzyści: większa mobilność bioder oraz polepszenie zakresu ruchu całej górnej części ciała. Siądź na piłce do softballu (twarda piłka tenisowa też spełni swoją rolę) i spraw sobie masaż mięśni pośladkowych, które często stają się spięte z powodu długotrwałego siedzenia. Powtórz całość z piłką między klatką piersiową i ścianą.

MH

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij