Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Jak pozbyć się zakwasów?

Zawsze dajesz z siebie 200 procent na treningu, bo przecież "bez bólu nie ma efektów". Godne pochwały. Ale zakwasy po ostrej sesji w siłowni bywają czasem zbyt uporczywe, a wtedy z kolejnego treningu nici. Sprawdź, jak złagodzić ból mięśni spowodowany ćwiczeniami w siłowni.

fot. Zai Aragon / Shutterstock.com
Masowanie gąbką

To popularna metoda istotnie przyspieszająca regenerację. Ugniatanie mięśni (jak podczas masażu) po ciężkim treningu może znacznie załagodzić obolałość dzięki rozbijaniu powstałych zrostów i polepszaniu krążenia krwi.

Wałek z pianki nie jest na szczęście jedynym narzędziem, które można stosować, aby zwiększyć ruchliwość obolałych mięśni. Poniżej opisujemy kolejne trzy patenty jak pozbyć się zakwasów, o których wcześniej nie słyszałeś.

Rolowanie sztangi

Ten sposób pozwoli Ci rozluźnić zmęczone ciężkim biegiem lub wymagającym treningiem łydki i ścięgna Achillesa. Oprzyj goleń o sztangę i poruszaj nogą, wykonując ruchy od góry do dołu. Ćwicząc nogą w ten sposób rozbijasz powstające w wyniku treningu zrosty. Zamiast sztangi sprawdzi się też hantel lub kettlebell.

fot. Rodale Images
Guma oporowa

Zaczep grubą, zapętloną gumę w pewnym punkcie – klatka do przysiadów będzie idealna. Niech guma znajdzie się nad Twoją kostką. Teraz odwróć się tyłem do zaczepienia i wykonaj kilka kroków, aby naprężyć gumę. Teraz skieruj swoje kolano za palce u stóp kilkakrotnie. Powtórz całość z drugą nogą. Korzyścią płynącą z tego ćwiczenia jest lepsza mobilność kostki i rozciągnięcie mięśni.

Softball

Twoje cele: pośladki i klatka piersiowa. Korzyści: większa mobilność bioder oraz polepszenie zakresu ruchu całej górnej części ciała. Siądź na piłce do softballu (twarda piłka tenisowa też spełni swoją rolę) i spraw sobie masaż mięśni pośladkowych, które często stają się spięte z powodu długotrwałego siedzenia. Powtórz całość z piłką między klatką piersiową i ścianą.

MH

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij