[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Idealna sylwetka: ćwiczenia na wzmocnienie mięśni i równe rozłożenie sił

Mięśnie pracują parami - jeden zgina, drugi prostuje. Zachowaj właściwe proporcje między nimi, a uwolnisz drzemiący w nich potencjał i zbudujesz idealną męską sylwetkę. Zrób sobie test i - jeśli trzeba - zmodyfikuj swój trening tak, by poprawić to, co wymaga zmiany.

Steve Lippman
Przyzwyczajenie to druga natura. Wiem, jak trudno rozstać się z ulubionym podkoszulkiem czy dżinsami. Albo z ułożonym samemu programem treningowym. O ile jednak długotrwały związek ze starymi spodniami może nawet okazać się plusem (trendy przecież wracają - wystarczy trochę poczekać), o tyle przywiązanie do jednego zestawu ćwiczeń może wcześniej czy później zakłócić Twoją wewnętrzną równowagę.

Najczęściej bowiem jest tak, że wybieramy takie ćwiczenia, które wzmacniają tylko niektóre mięśnie, zapominając, że nasza sprawność, siła i ruchomość stawów zależą od tego, jak współpracują dwie grupy mięśni: zginaczy i prostowników albo inaczej - przywodzicieli i odwodzicieli.

Przywiązanie do jednego programu treningowego może spowodować, że Twoje mięśnie będą się nierównomiernie rozwijać.

Cały Twój szkielet i stawy utrzymują się we właściwej pozycji dzięki przymocowanym do nich mięśniom, które, chociaż pracują z reguły po przeciwnych stronach, tworzą kombinację idealną. Np. pracę łokcia kontroluje biceps (zginacz) i triceps (prostownik), bioder zaś - czworogłowy uda (zginacz stawu biodrowego) i dwugłowy uda (prostownik stawu biodrowego). Udo kontroluje również staw kolanowy, ale tu role się odwracają: tył jest zginaczem, a przód prostownikiem.

Jeśli jedna z grup jest silniejsza albo mocniej napięta, wtedy ściąga całą konstrukcję na swoją stronę, a ta po prostu się sypie. Zupełnie jak w przeciąganiu liny, z tą różnicą, że w wypadku stawów żadna z grup mięśniowych nie jest zwycięzcą, bo brak równowagi między zginaczami i prostownikami to ból, dyskomfort, a nawet kontuzje.

Na szczęście można temu zaradzić. Jeśli nie wiesz, czy Twoje mięśnie dobrze współgrają, zrób proste testy, które znajdziesz poniżej. Jeśli stwierdzisz nierównowagę, znajdziesz też sposoby na jej wyrównanie. Czasami będzie to wzmacnianie "słabeuszy", kiedy indziej rozciąganie tych przepracowanych i przykurczonych mięśni, które za mocno katujesz na treningach. "Naprawę" rób dwa razy dziennie, zaraz po przebudzeniu i po treningu. Powtarzaj to trzy razy w tygodniu, aż zdasz test.

Dobre proporcje Twoich mięśni

Nierównowaga między antagonistycznymi mięśniami to nie tylko gorsza sylwetka i większe prawdopodobieństwo kontuzji. To również ograniczenie Twojej szybkości. Dlatego najpierw zrób test siły, który przedstawiamy na następnej stronie w tabeli, aby sprawdzić stan swoich mięśni.

1 2 3 ... 4
STRONA 1 z 4

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij