[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Hipoksja w liczbach: gdzie i jak trenować?

Gdzie trenować w naturze, jak to robić i jakie mogą być efekty treningu wysokogórskiego.

facet w górach fot. Shutterstock
Zobacz najpierw: Trening w komorze hipoksycznej [sprawdzamy na sobie]

912

Tyle metrów nad poziomem morza położony jest stadion w Zakopanem. Trasy biegowe w Jakuszycach są na wysokości 886 m, ale klimat sprawia, że warunki są jak na 1300 m. Za granicą znane ośrodki to: Albuquerque w USA (1500 m n.p.m.), szwajcarskie St. Moritz (1820 m n.p.m.), francuskie Font-Romeu (1850 m n.p.m.) i hiszpańska Sierra Nevada (2320 m n.p.m.)

30%

O tyle wyższą intensywność treningów możesz osiągnąć w komorze. To poziom, którego nie osiągniesz w normalnych warunkach. Dzięki temu możesz szybko wskoczyć na kolejny poziom albo trenować po kontuzji, nie obciążając mięśni i stawów, a przy tym nie tracąc formy.

2 x po 45 min

To najlepszy według badań schemat treningowy: 2 razy w tygodniu 30-45 minut wysiłku o wysokiej intensywności (10-20-minutowe serie w okolicach progu beztlenowego) w warunkach odpowiadających ok. 3000 m n.p.m., połączone z 3-godzinnym odpoczynkiem w hipoksji (np. w namiocie tlenowym) 4-5 razy w tygodniu.

5-7 dni

Po takim czasie od zakończenia cyklu treningów w komorze hipoksycznej (albo po 5-7 dniach od zejścia z wysokich gór) osiągasz maksymalną korzyść z treningu w takich warunkach.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij