REKLAMA

Forma przed telewizorem

Nie potrzebujesz tony sprzętu, by wciąż być w formie. Ten intensywny trening interwałowy z minimum sprzętu gwarantuje maksimum efektu. I zajmie Ci mniej niż kwadrans.

Medicover dieta - trening MPP
Jeśli masz je pod ręką, przygotuj skakankę i matę. Jeśli nie – po prostu znajdź kawałek wolnej podłogi. Po krótkiej rozgrzewce czeka na Ciebie 7 ćwiczeń, które wykonywać będziesz w trzech obwodach, przechodząc przez kolejne ćwiczenia:

  1. Skoki na skakance. 
  2. Skip A
  3. Skip C
  4. Pajacyki
  5. Pozycja atletyczna z dynamiczną pracą nóg
  6. Wspinaczka pozioma (kolana do przeciwstawnych łokci)
  7. Rowerek leżąc (skośne spięcia brzucha z pracą nóg)

Zasady treningu

Na każde ćwiczenie poświęć 20 sekund intensywnej pracy. Staraj się w trakcie wyznaczonego czasu zaliczyć jak najwięcej szybkich i dokładnych powtórzeń. Po wybrzmieniu kończącego ćwiczenia sygnału odpoczywaj 10 sekund i od razu przechodź dalej, aż zaliczysz pełen obwód. Odpocznij teraz 90 sekund (albo krócej – jeśli dasz radę). Całość powtórz jeszcze 2 razy, aby zaliczyć łącznie 3 obwody.

REKLAMA

Jeśli nie masz skakanki, wykonuj to ćwiczenie albo skacząc tak, jakbyś ją miał (rób dokładnie takie same ruchy), albo zastąp je jeszcze jedną porcją pajacyków.

Odpal wideo, żeby ćwiczyć razem z naszym trenerem, Bartoszem Groffikiem.

 

 

Modyfikacje treningu

Jeśli po zaliczeniu wszystkich 3 obwodów czujesz, że masz siłę na więcej, zalicz jeszcze 2 dodatkowe obwody. Następnie poświęć chwilę na streczing albo rolowanie całego ciała. Podczas następnych sesji możesz manipulować czasem ćwiczenia i przerw, na przykład wydłużając czas pracy do 40 sekund, a przerw do 20. Możesz też znacząco (aż do minimum) skrócić czas przerw między obwodami. Bądź kreatywny, nie zapominaj jednak o pauzach pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami – Twoim nadrzędnym celem jest praca z niemal taką samą intensywnością pod koniec treningu, co na jego początku.

Szybkie korzyści

Ten intensywny trening interwałowy dla początkujących i średnio zaawansowanych szybko podniesie Twoje tętno, dając ciału sygnał, że oto nadszedł czas wzmożonego spalania kalorii. Poprawi też Twoją koordynację ruchową, co przyda Ci się również na boisku czy w bokserskim ringu.

Więcej treningów wideo z Bartoszem Groffikiem znajdziesz na medicoverdieta.pl. Polecamy!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA