[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Finałowa dziesiątka: Tomasz Marchewka

Tomek nie lubi spędzać zbyt wiele czasu w siłowni - jego treningi trwają tylko 3 kwadranse, ale ćwiczenia siłowe uzupełnia uprawianiem sportów, które dają mu sprawność ogólną i kondycję. Zobacz, jakie efekty można osiągnąć, trenując w taki sposób.
konkurs Czytelnik na ok Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2011: Tomasz Marchewka (fot. Andrzej Tyszko)
Zobacz galerię jego zdjęć z finału konkursu »

Tomasz uprawia sport właściwie od zawsze. Sportową pasją zaraził się już w wieku 3,5 lat, kiedy rodzice zaprowadzili go na trening judo. Trenował je przez kolejnych 10 lat, próbując jednocześnie innych sportów walki: sandy, kick-boxingu, muay-thay. Eksperymentował także trochę z breakdance. Do tego uprawia także sporty sezonowe - w podstawówce zimą jeździł na nartach, z których w gimnazjum przesiadł się na snowboard, a latem próbował swoich sił na windsurfingu (dzisiaj jest instruktorem obu tych sportów).

"W drugiej klasie liceum kolega pokazał mi jednak filmiki chłopaka, który wykonywał salta, skakał po samochodach, odbijał się od ścian jak w "Matriksie" - mówi Tomek. - Wtedy zrozumiałem, że ta uliczna mieszanka gimnastyki z akrobatyką, znana dzisiaj jako parkour albo bardziej trafnie freerun, to prawdopodobnie sport, który najbardziej chciałbym uprawiać".

REKLAMA

W Płocku nie było sali gimnastycznej z prawdziwego zdarzenia, więc uczył się skakać na trawie, garażach itp. "Często nauka kończyła się upadkami, mniej lub bardziej bolesnymi, nigdy jednak nie miałem poważniejszych kontuzji" - wspomina.

Brak odpowiedniego sprzętu zachęcił go, aby pójść na studia, które pozwolą mu dalej rozwijać jego pasje. Wybór padł na Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie. "W czasie studiów rozwijałem swoje sprawności gimnastyczno-akrobatyczne i postanowiłem zrobić uprawnienia trenera akrobatyki - opowiada. - Kurs ukończyłem na III roku i zacząłem pracować w zawodzie".

Na trzecim roku w programie studiów pojawił się przedmiot "Podstawy kulturystyki". "W ten sposób narodziła się moja pasja do tego sportu. Zrezygnowałem wtedy zupełnie z judo i sportów walki, a zacząłem trenować na siłowni trzy razy w tygodniu. Po skończonych studiach postanowiłem zrobić kurs instruktora kulturystyki" - mówi Tomek.

Jego zdaniem, przy budowaniu sylwetki nie trzeba brać żadnych środków dopingujących i sterydów. "Wystarczą odpowiednie treningi i tryb życia, żeby wyglądać dobrze" - twierdzi z przekonaniem.

Trening siłowy i aerobowy


"Na siłowni trenuję dopiero od 2 lat. Plany treningowe zmieniam dość często, mniej więcej co 6 tygodni" - mówi Tomek. Jego treningi z ciężarami są krótkie - zwykle mieszczą się w 45 minutach. Jego ulubiony program rozłożony na trzy treningi w tygodniu wygląda następująco:

Poniedziałek - klatka piersiowa

wyciskanie sztangi na ławce skośnej - powtórzenia: 12, 12, 10, 8, 6

wyciskanie hantli na ławce skośnej - powtórzenia: 12, 12, 10, 8, 6

rozpiętki - powtórzenia: 12, 12, 12 ,10 ,10

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (14)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij