[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Finałowa dziesiątka: Rafał Dolaciński

Rafał lubi poddawać swoje ciało i psychikę próbom wytrzymałości, startując w ekstremalnych zawodach. Uważa, że do dbania o formę i sylwetkę wystarczy kawałek podłogi i... ręcznik, ale niezbędna jest też konsekwencja i systematyczność. Oto jego trening i dieta.
konkurs Czytelnik na ok Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2011: Rafał Dolaciński (fot. Andrzej Tyszko)
Zobacz galerię jego zdjęć z finału konkursu »

Rafał Dolaciński od kilku lat treningi godzi ze studiowaniem. Mieszkając w Łodzi, studiował socjologię, później przeniósł się do Warszawy, gdzie obecnie rozpoczął naukę fizjoterapii w Wyższej Szkole Rehabilitacji. "Moją naczelną zasadą jest sprawianie, by innym żyło się lepiej. Za cel przyjąłem sobie inspirowanie i motywowanie ludzi, tak by uwierzyli w siebie i własne siły" - mówi.

O tym, że lubi się uczyć i zdobywać nowe doświadczenia, świadczą także dyplomy i certyfikaty ukończonych kursów: jest instruktorem kulturystyki, nordic walking, lekkoatletyki i fitnessu, w przyszłości chce też zdobyć uprawnienia masażysty. Ukończone studia socjologiczne pozwalają mu szerzej spojrzeć na kwestie dbałości o formę fizyczną, zrozumieć, w jaki sposób i jak bardzo trening ciała wpływa na psychikę. Wykorzystuje to, pracując jako trener personalny w jednej ze stołecznych fitness klubów.

Jego przygoda ze sportem rozpoczęła się 17 lat temu za sprawą brata karateki. "Uprawiałem przez ten czas wiele różnych dyscyplin sportowych: piłkę nożną, kick-boxing, brazilian ju-jitsu i triathlon" - mówi Rafał.

Lubi ekstremalne wyzwania, które wystawiają na próbę jego wytrzymałość fizyczną i psychiczną. Już po finale naszego konkursu ukończył słynny Bieg Rzeźnika na dystansie 70 km. "W przyszłości zamierzam wystartować w triathlonie Ironman oraz pustynnym maratonie Des Sables w Maroko" - deklaruje.

"Konsekwencja i systematyczność - tym charakteryzuje się mój trening, lecz kluczową sprawą jest entuzjazm, którego mam w sobie niezgłębione pokłady" - mówi. Twierdzi, że brak miejsca czy pieniędzy nie może być usprawiedliwieniem dla rezygnacji z trenowania. - Wystarczą 2 metry kwadratowe i ręcznik, by zbudować formę. Brak siłowni w pobliżu to żadne wytłumaczenie".

Trening siłowy i aerobowy


Reżim treningowy Rafała obejmuje trening na siłowni oraz trzy dyscypliny, z których składają się zawody triathlonowe: bieganie, pływanie i jazdę na rowerze.

Rafał podczas treningu siłowego preferuje ćwiczenia wielostawowe (przysiady ze sztangą, martwe ciągi, wiosłowania itp.) i z wolnymi ciężarami. Treningi stara się zmieścić w 55 minutach, poprzedzając każdy kwadransem rozgrzewki, angażującej wszystkie większe partie mięśniowe.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij